onsdag, juli 26, 2006

Bra onsdag...

Vaknade å hade ont som fan efter träningen igår - inte i foten utan i ryggen. Det gick dock över rätt fort. Paketbilsförarn som jag vickar för ringde å frågade om jag skulle med till Orsandbaden å käka lunch, blev visserligen frukost för mig, men jag var inte sen att hänga på.

Väl där blev det snack om båtåkning, han och ett par andra kompisar ska upp till nordkusten på lördag för något som kallas hela skiten surrar - måste ha något med flugor att göra.

Skulle ha hängt på direkt om jag inte haft matchen på söndag.

När han lämnat av mig och kört klart paketrutten ringde han och frågade om jag skulle med en liten tur ut på siljan. Svårt att säga nej när man i princip inte har något för sig. Den lilla trippen blev sex timmar lång, lite öl blev det visst också.

*

Såg att Myrvold är ledig - VILL HA!!!
Vi behöver en tokjävel som kan smälla på och ta fighterna när dom kommer. Har man en riktig slagskämpe/dåre/hulk så behöver man inte slåss lika mycket som om man inte har det. Jag hatade verkligen honom när han var i Djurgården och han och Bergkvist hade ett gäng duster - att man hatar någon i ett motståndarlag brukar betyda att man skulle älska att se honom i det egna laget.

Undantag:
Prestberg
Nordström
Jönsson
Bogg
Leinonen
Ekman
and on and on and on and on...

Seriöst, vem ska vara den i vårat lag som motståndarna verkligen hatar att ha på isen när dom själva är inne?

Herman - kanske
Petter - ja, om ett eller två år
Vasaruförnått (han finnen) - återstår att se

Med den tokiga norska exgnagarn så har vi en sådan redan från början. Får han sedan en bra offensiv backkompis som även kan jobba hem (Andersén, Janne H, Elias?, Elof??) så kan det bli riktigt jävla trevligt.

*

Trevliga kompisar man har med sig i båten. På väg från Byrviken in mot Orsandbaden blev jag rejält kissnödig. Ställde mig på badbryggan längst bak på båten och drog ner kallingarna - ja just det - fullgas och bad...

*

Känns som att det inte bara är vi läktarleksingar som har abstinens just nu. Ryktena säger att det går hett till på träningarna och att en framtida publikfavorit med några säsonger i klubben spöade upp ett av nyförvärven som var lite väl stursk innan han på riktigt kommit in i Leksandandan - sånt gillar vi (jag i alla fall, gör du inte det kan du läsa någon annanstans)!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Daniel Persson kan lätt ta en fajt.... om han får stanna

Jean-Pierre Skogsbär har då fajtats en del me kanadickerna i snigelätarligan