torsdag, mars 02, 2006

Vad hände med tre gånger tjugo?

Återigen tapp i sista perioden. Jag hoppas verkligen det beror på att pojkarna tränar som fucking jävla galningar och p.g.a. detta inte orkar i sista. När träningsdosen minskas och orken återkommer så orkar vi köra tretusensexhundra sekunder istället för bara 40 minuter.

Ska man se något positivt i dagens match så får det väl vara dom två första perioderna - och Wall Enbergs mål. Riktigt fet Rydervarning utfärdas på det avslutet - har karln vaknat nu kanske? Jag hoppas det. Efter försäsongen trodde jag stenhårt på honom, så stenhårt att jag satte 500 spänn på att han skulle vinna skytteligan i årets grundserie.

Annat att notera från ikväll är ju självklart att mora blev klara för slutspel - en tanke man fått vänja sig vid dom senaste veckorna så det svider väl inte så jävligt. Skulle dom skrälla och gå vidare från kvartsfinalen då jävlar blir det drygt.

Även Brynäs tog sig till slutspel den här gången - kul för dom eller nått. Gavlerinken etablerade sig dock återigen som sveriges absolut sämsta ishall stämningsmässigt. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt för Brooklyntigers att gång på gång inte bara bli överröstade av bortaklacken, utan även av sin egen sittplatspublik - tur att man inte är brynäsare så man bara kan le åt eländet.

Satt och funderade på vad jag hade skrivit i den här bloggen om jag inte varit klackledare och på så vis en representant för Superstars... Hade inte varit lika snäll som jag är nu kan jag lova. Vi får väl se hur det blir nästa säsong - känns lite lättare att lägga av nu när jag vet att jag har en efterträdare som håller. Därmed inte sagt att jag helt bestämt mig. Kanske kan bli en säsong där vi alternerar jag å Flamman - vore ju kul att köra 10 säsonger. Fast det där beror ju lite på hur man räknar - nåväl; finns en hel sommar att fundera på - vi får se vad som händer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Surt sa räven när LIF får slåss om sin existens i ES när MIK och BIF är fortfarande med i festen

Anonym sa...

Skönt att eran sk "suveräna hemmapublik" har lyft fram er till slutsp...ööh..kvalserien menar jag!
Publiken måste verkligen hjälpt er ordentligt...hahaha..fy fan vilken pinsam bloggare..