torsdag, mars 23, 2006

Många kommentarer

både på jobbet idag, och här på bloggen. Den här är min favorit:

Anonymous said...
Du är den mest patetiska leksing
jag har sett, även om alla leksingar
är patetiska så tar då du priset
din dumme fan!

Ja vad ska man säga. Sådana där kommentarer gör ju att man får lite lust att fortsätta i alla fall. Finns det två sätt att göra nått på så ska man alltid välja det sättet som retar upp flest moringar. Men nej- det får vara slut efter den här säsongen, kanske redan nu.

Omställningen från klackledaremil till familjeemil kommer vara långt ifrån smärtfri. Sommaren kommer naturligtvis gå rätt så bra, men när det drar ihop sig till mästarcup på Åland kommer det rycka i hockeytarmen igen. Inget säger ju att jag inte kan åka till åland bara för att jag inte leder klacken längre - självklart blir det resor även nästa år. Men inte som det varit dom senaste åren, då allt annat fått stryka på foten när det varit dags för match. Jobb, familj, flickvänner - allt har fått stå åt sidan - sånt är det slut med nu.

Ja men du kan väl vara klackledare här hemma! var det någon som sa när den här diskussionen kom upp. Njaä, det funkar inte direkt så. Allt eller inget, det krävs ett totalt engagemang - i alla fall om jag ska klara av det, och det engagemanget kostar för mycket annat för mig i min nuvarande situation.

Jag försöker föreställa mig hur engagemanget kommer se ut nästa säsong, men det är svårt. Klart är i alla fall att jag inte lägger ner tifobiten - det finns på tok för mycket jag vill prova att genomföra. Det här har varit en jävla mellansäsong på den fronten, mycket p.g.a. att laget underpresterat som dom gjort men Ejendals Arena har också varit en stor orsak, det tar ett tag att lära känna en ny skådeplats möjligheter och begränsningar. Igår tänkte vi köra ett test av ett nytt sätt att arbeta - men något pucko hade varit in och levt rövare i vårat föråd och inget fanns där vi lagt det - att fixa ordning på något sådant tio minuter innan match är omöjligt - vi kör det någon annan match istället.

Inte hört någon som uttalat sig negativt om gårdagens utmarch, förutom Pajens patetiska uttalande på tv. Återigen visar han att han inte är mogen för rollen som lagkapten.

Inga kommentarer: