torsdag, mars 30, 2006

Smärta

Det gör ont nästan överallt. Värst är det i axlarna, sova buss å sen direkt till jobbet är ingenting jag rekomenderar. Även om jag sov rätt bra, förutom när jag vaknade och trodde vi var i Ludvika när vi var i Söderhamn - smått mysko upplevelse. Låg å tänkte igenom spelen till fotbollen. Det är slut på hockeyresandet nu - i alla fall dom här resorna. En å annan trip till Gävle, Sthlm, Karlstad kan det nog bli - om vi någonsin får åka dit igen. Nu är det Linda, Anton, Jobb och Fotboll som gäller - hockeyn får stryka på foten nu.

Tio säsonger får liksom räcka.

Lärde mig mycket på resan igår. Det är pinsamt uppenbart att vi inte har vad som krävs för att tillhöra sveriges toppskickt. Folk är inte bredda att offra det där lilla extra - det är det alltid någon annan som skall göra. Det är jobbigt att se måste jag säga, men framför allt är det jävligt illojalt mot de som kämpar på och alltid försöker göra sitt bästa - som aldrig ger upp. Det finns för få sådana, hade alla haft samma inställning som dessa få hade vi inte varit där vi är idag. Detta stycke gäller både på isen och på läktaren.

Va upp till Linda i arenan och fick frukost innan jag drog till jobbet, vi hade ju inget matstopp på vägen hem så magen fick en chock när det smög ner lite juice och en macka, försöke få i mig lite yoghurt för att dämpa det stundande vulkanutbrottet men det bubblade på friskt likförbannat. Var helt säker på att jag skulle spy på vägen till jobbet.

Sitter här nu och det smärtar nå fruktansvärt i axlarna, vet inte hur jag ska kunna stå ut. Ringde och bokade en massage tid hos en gammal kollega som håller till någonstans här i Insjön. Försökte även boka med min vanliga massör men han hörde på min hesa röst och trodde jag var förkyld, vilket jag hoppas jag inte är. Massage när man är förkyld skickar tydligen upp infektionen som smärtar i axlarna rätt in i bihålorna och då blir det inge kul. Hans rekomendation var istället voltaren på tub från apoteket.

Sen är det ju träning ikväll också, skulle nog behöva smälla på lite för att få ur agresionerna från igår - men fan vet om det går med dom här axlarna. I alla fall tänker jag åka dit och vara med så mycket jag kan - det kan ju omöjligt vara dåligt för kroppen med uppvärmningen och stretchingen; efter det får vi se hur det känns.

Shit vad jag längtar till säsongen - Copperheads vs. Djurgården - smaka på den du...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Emil!
Suveränt jobb du gör på ståplats!!
Tycker du ska prova akupunktur för dina axlar, betydligt mycket bättre än massage... Kanske även något för våra blåvita på isen, stärka upp det mentala men även för att skynda på rehab vid båda lätta och svåra skador.
info@akumi.se

Anonym sa...

För jävligt att du ska behöva sluta i detta läge. Du är värd att få sluta på topp. Du är min idol, no matter what.

Anonym sa...

Vadå tripp till Gävle, Sthml å Karsltad..? Klart som fan att du ska komma upp till Luleå oxå.. Jag fixar en fest på Bockens matsal, med massa vitryssar å korvälskare...

Anonym sa...

Får en tår i ögat när jag läser vad du skriver Emil. Du har stått upp länge nu, på såväl södra som norra. Och för många människor är det något utan en självklarighet att du "ska" stå där. Men om man läser det du skriver här så förstår man verkligen att du har det tufft just nu.

Jaag hoppas att det ordnar upp sig för dej. Och sen en dag så kanske du står där bättre än någonsin !

/Kramar från Sofie.

Anonym sa...

Jag säger en sak Emil...
Under fotbolls säsongen kolla om domareteamet kommer från 86ers.
;)