onsdag, mars 15, 2006

Nerverna utanpå

Vaknade med ett ryck innan klockan, med bara en tanke: Kvalserien!

Det var ingen idé att ens tänka på att försöka få i sig någon frukost. Magen har varit i uppror den senaste månaden och idag kom den till någon slags kulmen. Det bubblar å fräser där nere kan jag tänka mig, de små shots av maginnehåll som dyker upp i halsen då och då är i alla fall inte av något trevligare slag.

Kanske få lov att ta en färnät med l'ego innan matchen - för att lugna nerver och mage - det kan vi någ båda behöva. Synd att inte Watt är kvar, han hade säkert velat haft en han med.

Resan till jobbet var rätt lugn, tvingade mig själv att försöka lista ut svaret i någon dålig tävling de hade på P3's morgonpasset - det hjälpte förvånansvärt bra. Nu sitter jag och är provvakt, skönt att kunna ha en dator då så det inte bara är att stirra in i väggen och vänta på nästa fråga.

Får nog sluta rätt tidigt idag, kanske till och med hinner in och se juniorerna. Eller så ska jag försöka hålla mig borta innan LTC samlas i arenan vid 16:00 - allt för att må så bra som möjligt. Vad jag inte ska göra är i alla fall att dricka massa öl innan matchen för att lugna nerverna, det hjälper inte - tro mig jag har provat. Det blir bara massa skit när man är nervad och alkoholen dyker upp som en katalysator och låter tankarna flyga ännu friare och vildare.

Jonas försvinner efter säsongen. Blandade känslor inför det. Arenan och ekonomin har han hjälpt till att fixa på ett utmärkt sätt, även om arenaförslaget som inte blev byggt hade varit ännu mäktigare. Däremot har det sportsligt inte funkat alls under hans ledning och en ändring är nog nödvändig - kanske skulle den kommit tidigare. Oftast är det så att när personen själv inser att det behövs någon ny på den posten man innehar så kanske det skulle varit en ny där för länge sedan. Men vad vet jag.

Imponerande av LIF att lyckas hålla det hemligt så pass länge - annars brukar det läcka som ett såll där uppe så fort något nytt är i görningen. Undra var leksandsif.com hittade sin info som varit tillgänlig från skvallerapan ett bra tag.

Se där va skönt, nu lyckades jag tänka på Jonas ett tag - då försvann de vingförsedda blåvalarna som för länge sedan jagat ut fjärilarna ur min magsäck.

Fiskedag i går med niorna - ut på insjön halva dagen. 20 man som fiskade, två fiskar uppdragna. För en gångs skull så stod jag för en av dessa, kan inte komma ihåg när jag fick fisk senast. Visserligen en liten skitabborre men ändå en fisk - det är kul när det nappar.

Nämen, nu slapp jag tänka kval en minut igen - sköööönt.

Tydligen är det mer bokade biljetter till norra idag än det varit till någon annan match under den här säsongen - hoppas det blir tokdrag idag, och hoppas verkligen sittplast hjälper till med tifot den här gången; orkar inte med ett fiasko till.

Jävla HV

1 kommentar:

Anonym sa...

du är absolut inte ensam med bubbelmage och nerver i behov av en överdos valium

led klacken som du aldrig gjort förut idag ...