torsdag, mars 09, 2006

Har nog ändrat uppfattning

Rastislav är en hyvens grabb. Det är bra för dalahockeyn att mora är i slutspel. Färjestads matchtröjor är nog inte så fula när allt kommer omkring. Visst ska det bli kul att möta LillJürgen och hans skånska kompisar.

Nej oroa er inte - det är ingen av dom uppfattningarna som ändrats. Jag börjar se fram emot kvalet - vilket är helt sjukt jag vet. Känslan kom krypandes idag när jag ringde runt till de tifoansvariga i respektive supporterförening för att samordna styrkorna inför ssk borta. Helt plötsligt såg jag det framför mig, hur kul vi kommer ha - i alla fall fram till matchstart; efter det känns resultatet rätt avgörande för exakt hur kul den kvällen blir. Synd att inte Kenneth Bergkvist spelar i tälje - eller har kanske Gabbe Karlsson också smugit sig ut på lunarstorm?

Idag märkte jag hur det ska vara. Tre supporterföreningar som strävar mot ett och samma mål - att skapa de bästa yttre förutsättningarna för Leksands IF. Tänk att det ska vara så jävla svårt att få till detta på något annat plan än i tifogrupperna. Nåväl, har lovat att skjuta upp sånt där till efter säsongen och det tänker jag också göra. Våra små fjantiga olikheter och skitkonflikter spelar ingen roll just nu - det enda som gäller är att hjälpa Leksand kvar i elitserien - på det enda sättet vi kan.
Går bra att anmäla sig till SSK borta nu - går väldigt bra. Ring Lojsan 070-7465773 eller maila till resa@superstars.nu

Den här matchen kan bli lika rolig som 1/4-02 eller Ssk borta omgång 50.

Jag håller faktiskt klacken i Tälje den matchen som den absolut bästa vi har haft. Den var inte den största vi haft, ej heller den röststarkaste. Men det var absolut rätt mäniskor i rätt antal och rätt blandning för att tillsammans med laget skapa, om inte hockeyhistoria, så i alla fall Leksandshistoria.

Niklas Erikssons icke mål. Ssk's reducering. Pucken strax utanför våran stolpe i slutsekunderna - och det förlösande masvrålet när det var klart - allt föll på plats.

Nu är det dags att saker och ting faller på plats igen.

Ssk borta 20/3 - vi ses där!

Inga kommentarer: