måndag, november 07, 2005

Segerfesten fortsätter; eller så är jag helt död

Gissa svaret du...

Det blev i alla fall segerfest i lördags kan jag lova. Först öl i Ejendals, sen hem till mig för duschning/ölning/ombyte/poker. Blev ingen poker så vi (undertecknad, L'ego och Sven Lagemyhr) gick till Hammodda där ett tiotal andra blåvita redan dragit igång partyt - äntligen fanns det något att fira!

Det märktes att levervärdena gått uppåt i samma takt som Lif kräftat neråt - folk va riktigt, riktigt sugna på det ljusbruna guldet. Taxi till Lucky å en tämligen ordinär helrörskryddad utgång där. Fy fan vilket jävla skitställe det är - hoppas verkligen kineserna får det sålt till någon med lite känsla för hur man driver en krog. Ett Harrys eller O'Learys vore ju inte helt fel.

Noterbart från kvällen:

  • Folk som bjuder LTC på grogg för att vi är just LTC är uppskattade
  • Vissa är mer mentala än andra
  • Finns trevligare vägar än entrédörren
  • Att en toadörr inte har ett handtag är ingen garanti för att man inte hittar två pojkar å en flicka där inne
  • Att svänga fel betyder inte att man missar efterfesten
  • Men att vara på efterfest hos en felsväng är aldrig rätt

Jobbade söndagen, började 11:30 - va rätt lungt. Fick dock leta som fan efter min kallender på kvällen när jag kom hem för att se vart jag skulle jobba någonstans idag och vilka tider. När jag till slut hittade den fick jag till min glada förvåning se att måndagen var ledig dag - YES va skönt - uppe sent å mysa med flickan för jag skulle ju ändå få sova ut i morse! Jo tjenare...

08:23 ringde telefonen: Hej, du måste jobba från 0900 till 1900 idag. Tack - å inte kan man säga nej heller. Så det va bara att pallra sig upp, ringa på skjuts och arbeta av dagen. Nu är jag troligen ledig i morgon men man vet aldrig när dom ringer så det är bäst att lägga sig tidigt.

Så nu är det bara att traska ner till damen min för lite käk och mycket kramar. Segerfesten fortsätter - dock i lite lugnare tempo.

Inga kommentarer: