söndag, november 13, 2005

Invigning, skador, personliga skäl och annat skit

Invigning i fredags. Helt ok, en trea typ. Saknade den där riktiga överraskningen på slutet - pricken över i så att säga. Har man Björn Skifs som största namn kanske man inte ska bränna honom innan pausen - till och med i introt. FMX-snubbarna försvann även dom lite väl fort.

Fest efteråt, fick höra av en av dom sämsta spelarna i dagens lag att vi i klacken inte sköter oss godkänt bra. Fick ett litet vansinnes utbrott och förklarade för honom att det är då i alla fall 1000 man på norra som är svettigare än honom efter matcherna. Nåväl, han får väl be om ursäkt någon gång.

----------------------

Kollade träningen idag. Kimmo är tillbaka och ska spela med Bemström, kan nog bli bra. Han är ruggigt snabb på rören för sin storlek den gode finnen. Dessutom är han pucksäker och kommer förmodligen damma in en eller tre mål från blå om han får vara hel.

Ingen #3 med i morgon, hemma i fosterlandet av personliga skäl, han kommer saknas. Skalde tycker jag om mer och mer. Den gamla hederliga nordamerikanska inställningen, springer runt i båset och eldar på laget, pratar mycket med dom yngre och kommer med tips. Han är inte heller rädd för att ryta i när han tycker nått är fel. Idag va det #10 som åkte på en jävla blåsning när han inte gav allt i ett PP-byte - så ska det se ut.

----------------------

Trött idag, fast jag va lugn i går. Tänkte först gå ut men jag å Linda hamnade i grannarnas soffa där det blev lite vin, lite öl, lite wiskey och jävulskt goda varma mackor (tomat, brie, cambonzola, hushållsost och beasås). Riktigt riktigt trevlig kväll - betydligt bättre än om jag gått ut. Kom i säng vid fyra ungefär. Jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna denna kvinna...

Inga kommentarer: