tisdag, november 01, 2005

God morgon

Vaknade rätt pigg idag - sen somnade jag om och när jag öppnade ögonen en kvart senare va det som vanligt - seeeeegt. Har jobbat undan rätt fort här på morgonen - nästan ledig nu fram till nio.

Läste lite om att Jörgen Jönsson, vilken sopa, vill stänga elitserien - igen. Förstår inte varför FBK bryr sig. Risken att dom skulle åka ur är ju rätt liten. Själv är jag emot en stängd liga - det skulle döda allsvenskan snabbt och brutalt. Topplagen där nere kommer inte ha något att satsa på vilket på sikt kommer strypa tillförseln av spelare till elitserien - vilket enligt Jörgen kommer göra att vi får in fler juniorer.

Såg att sportbladet rankat klackarna - igen. När ska dessa journalister ge sig? Dom har ingen som helst insyn i hur sådana som oss tänker och fungerar. Om jag vore journalist och skulle skriva om kärnkraftverk, då skulle jag prata med någon som vet nått om uran, radioaktivitet, kylvatten, slutförvaring o.s.v.

Tror någon på fullt allvar att Wennerholm har någon som helst kontakt med oss hockeysupportrar? Knappast.

Det som är mest tragiskt är att det finns Leksingar och andra fans där ute som helt seriöst använder Aftonbladets ranking som ett argument för sin egen supporterklubbs storhet. Nu fick vi fem plus - vilket är det som får mig att reagera. Ärligt talat, är vi sverigeledande just nu så är det synd om Svenskarna...

Inga kommentarer: