fredag, februari 15, 2008

Taggad

Sjukt taggad faktiskt, i alla fall i förhållande till matchens betydelse som rent sportsligt är i princip noll. Prestigemässigt är det dock en höjdarmatch, både på isen och läktarn.

Vik gurka Västerås Klubbklubb Ungdom kan vara ett av lagen vi möter i kvalserien även om dom har en lite längre och krokigare väg dit än oss så där så en plats-sättning av dom vore inte helt fel.
På läktarn dyker Vik-Support och Gulsvart Ultras upp och dom lär inte vara så lite taggade - dom har ju fått för sig att dom hatar oss. Både laget och oss på norra. Synd då gurkjävlar att vi inte bryr oss nämnvärt mer om er än om Växjö, Almtuna, Oskarshamn eller nått annat skitlag vi tvingas möta i den här serien.
Humor i kommentatorsspåret bakgent där en bitter Västeråsare (inlagd?) utrycker sig något i stil med "du bor väl i Kolbäck som alla andra Leksingar" - humor på det sättet att utrycket hörts förut. Då från folk i Göteborg, Stockholm och Jönköping - bara att då har Kolbäck varit utbytt mot Floda, Högdalen och Falkenberg.
Roligt att dom inte kan acceptera att vi finns lite överallt, ännu roligare att dom försöker vända det till något negativt.
*
Tänk att en sagd mening, två nerkrafsade ord och en liten kaka kan förgylla en hel dag, ja nästan en hel vecka.
Tack!
*
Ska ut till byn nu och hjälpa pappa renovera badrummet, sen blir det en sen lunch (även om jag ska försöka styra upp så det blir lunch innan badrummet - ni vet hur jag blir när jag är hungrig) och efter det är dags att ta emot helgens Värmlandsbesök.
Kan nog bli en tur till gröna skylten också ;)
*
Catami och ni andra som undrar:
Jag har gjort lite omprioriteringar i mitt liv och bloggen har halkat ner ett par snäpp. Dock känner jag att jag efter denna förändring är mer kreativ än någonsin och även energisk på ett rofyllt sätt - jag känner inte igen mig själv, på ett positivt sätt.
Förhoppningsvis blir det ingen större skillnad här.
*
Tog ett svårt beslut idag, eller ja, beslutet togs nog för en vecka sedan men jag verkställde det idag. Har ännu inte fått någon reaktion på det men efter att jag gjorde det känns det hela mycket bättre.
Återkommer garanterat till det när jag fått höra vad andra sidan har att säga.
*
Nu lär pappa dyka upp när som helst, ska knalla och möta honom.
Skiva gurka!

16 kommentarer:

Anonym sa...

känns som om alla tror på oss i kvalet, inget kan gå fel raka spåret och så vidare....själv är jag inte lika säker mora + ett till e-lag -en sak är säker -inget är säkert-jag är byxis

Anonym sa...

Tycker det är bra att det är så jämnt i botten på eliten.Alla jagar "slutspel" hoppsan så är någon av dem i kvalserien.Kan bli svårt att inse att de är i kval helt plötsligt.HAHA

Anonym sa...

Emil hoppas du läser detta innan matchen .... Kan du inte retas lite med viks nr#19? Han behöver lite läktar stöd efter sin TIMEOUT......Tack

Emil Nilsén sa...

vi har full koll på varför han fick ta timeouten och det kommer han få höra

Anonym sa...

taggat till tusen!

Anonym sa...

beslutet handlar inte om studier i sundsvall va?? :-(

Anonym sa...

Hacka gurka, skiva gurka, hey hey!

Anonym sa...

grymt skönt.....trodde ett tag att vi skulle få en tung fredag.... Men inte då...För vik har ju #19..Tack o god natt....

Anonym sa...

Jag tror jag förstår dina tankar lite på avstånd. Det viktigaste för dig är du själv. Allt annat kommer i andra hand.
Önskar dig all lycka oavsett vilka beslut du fattar. Du är bra!

Anonym sa...

Men västeråsarna har ju rätt, tyvärr. Leksingarna från Dalarna är enormt dåliga på att åka på bortamatcher. Hur många resor i år? 5 på 25 matcher? Katastrofalt. Med en buss per resa, dessutom.

Med den höga, högst i sverige?, avgiften och med så många medlemmar borde det gå att fixa riktigt bra priser på resor.Men icke, var går pengarna till? Och kom inte och säg att det är till kvalresor.

Anonym sa...

Jag älskar Emil *klappklappklappklappklapp*
så sjöng jag ikväll. det är sant !han är kungen. PUSS på Emil nu! <3

Anonym sa...

Alla tror på oss i kvalet... och det gör mig livrädd. Mora kör över serieledarna (som visserligen verkade skita i matchen), vi fixar med nöd och näppe poäng mot Västerås. Nej, det här blir ingen promenad i parken.
Hörde att Emil varit och mätt ståplats i Mora. Jag är inte ens säker på att vi kommer att spela där, och skönt vore det. Mitt hjärta fixar inte derbyn i kvalserien.

Anonym sa...

Anonym (ovan): Visst, på papperet imponerar kanske att slå HV, men för det första är mora ett spöke för HV och för det andra vinner ju mora i stort sett BARA mot HV. Och för moras situation vore det bättre att vinna mot exempelvis Brunsås, Kebab och Lapparna... men det gör de inte... ;-)

Man kan iofs fråga sig VARFÖR HV har så svårt mot mora. Det kan ju inte vara att man inte klarar av skitspelande lag. Det finns det fler av som man iaf vinner mot.

Ett mysterium...

Anonym sa...

"..Synd då gurkjävlar att vi inte bryr oss nämnvärt mer om er än om Växjö, Almtuna, Oskarshamn eller nått annat skitlag vi tvingas möta i den här serien."
Håller med, klockrent.

mora-HV 4-0 var väntat..HV har ju redan sopat hem serien och var inte motiverade för fem öre.

Om vi hade haft mer att spela för så hade ju knappast VIK (eller vad fan de heter) fått med sig någon poäng hem heller.

Såg lite på SSK-Skellefteå idag och de såg väl ganska skapliga ut faktiskt..speciellt i PP. Dansbands-Jimmie undantaget då förstås.

9 omgångar kvar i Elitserien, allt kan hända. Tycker dock Brynäs börja falna rejält, trodde lite på dem inför säsongen men sedan Boork beslutat sig för att inte toppa laget till matcherna gick det åt skogen.

Vill inte ha Luleå...mora tar jag gärna och sedan känns det lite som det kvittar om det blir SAIK, Brynäs eller SSK. Samtliga de lagen känns rätt så bra.

Ut med packet från Elitserien! Vi ska tillbaka!

Anonym sa...

Hehe, vad säger man.

http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_336.jpg

Anonym sa...

vitblå> Hur förklara 4-1 mot Frölunda som kämpar för sin slutspelsplats då? Ingen vilja, motis, tråkig resa eller dålig DVD i bussen...?