torsdag, februari 07, 2008

Harmoni

Sex veckor, två tränare.

- Internt ser vi inget märkvärdigt i det säger Simons

Nähä. Internt tror ni säkert också att ni kommer ta er upp över strecket.

Klart som fan det är märkvärdigt att sparka två huvudtränare på sex veckor, att hävda nått annat är att dumförklara sina fans - för det finns faktiskt sådana.

*

Skulle ta det lungt ikväll, blev inte så. En kompis behövde transport till sjukan i mora så det blev till att fixa bil och dra iväg. Kanske inte helt efter hastighetsbegränsningarna och ett tag hade jag ett par Volvolysen obehagligt nära bakom bilen.

Hade det börjat blinka blått så hade jag inte stannat innan entrén på Lasarettet.

Visst, böter å skit hade det säkert blivit om jag råkat på en polis utan hjärta. Men ibland måste man bryta regler - ungefär som när man som back slår handlederna av en forward som är på väg att göra mål i en avgörande sudden. Man tar sin två eller femminutare utan att tjafsa för alternativet hade varit mycket värre.

*

FK i morse:

Något tränarbyte blir det inte den här gången, enligt Simons.

- Det är inte aktuellt med någon förändring där, säger han.

Pär Djoos fortsätter alltså som huvudtränare, Kari Eloranta som assisterande.

- De jobbar otroligt bra tillsammans, det finns ingen anledning att göra något i dagsläget, säger Jan Simons.

*

När jag lämnat tillbaka den lånade bilen blev det ett glas djoos, f'låt, en PERonsoda, f'låt som fan för den, hmmm, en bira på baren på vägen hem. Dels för att två på sex veckor nästan måste firas men framför allt för att jag från och med den här veckan bara kommer göra sånt jag vill. Just då ville jag ha en bira och det fanns inget annat jag ville som låg i konflikt med detta.

Såg andra perioden där - vilken jävla målvakt ryssarna hade.

*

Aftonbladet ikväll:

– Vi har en tabellposition att ta hänsyn till och kände oss tvungna att ta det här beslutet, säger klubbdirektören Janne Simons

Ut med Pär Djoos.
In med Kari Eloranta, 51 år.


– Vi vill ha en förändring och låter Kari komma in direkt och ta över huvudansvaret. Det här är så klart ingen rolig åtgärd att vidta men vi känner oss tvungna, säger Simons till sportbladet.se.

*

Tredje perioden tittade jag på i en lägenhet någonstans mellan Baren och 14B, blev två bira där med och en liten glimt av morgondagen. Vettefan hur jag ska göra. Känner inte lägenhetsinnehavaren så överdrivet bra men det är en sköning och att ta en kruka med en sköning som dessutom fyller år och drar dit ett gäng andra sköningar låter faktiskt rätt lockande.

*

http://www.drakarna.net/ typ alltid:

Resa till Karlstad
2008-02-02
Torsdagen 28:a Februari försöker vi fylla minst en buss till bortamatchen mellan Färjestad och Mora.


*

En lugn kväll med gott käk och film förböts snabbt till en moratripp med äcklig kyckling på McD och ett par bira på byn.

Sånt som händer - nu ska jag försöka dubbla min bankrulle ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha ja du är allt lite gullig Morahatare trots allt:-) Det enda rätta var att sparka Djoos, punkt! Nu gäller det för Kari att skapa energi för laget att spöa er i KS i värsta fall. Skulle vi komma till KS så är vi totalt överlägsna! Ha det! T

Anonym sa...

Vad gjorde du egentligen i Mora?
Efter ditt besök tycks hela byn vara i uppror....

Anonym sa...

Vart lirar du poker nånstans och vad har du för nick?

/Leksing vid Storsjön

Emil Nilsén sa...

just nu svenska spel under nicket Sturgubben och Everest där jag heter Dalastark