söndag, februari 24, 2008

"Seriesegern som ingen firar"

Rubriken är från dalarnas tidningars artikel om fredagens uppvisning - dom var helt uppenbart inte på varken sportbar, baren, 14B eller Bygatan på kvällen. För firades det gjorde det ;)
*
Tror nog vi får vänta med daladerbyn till nästa säsong, och som det ser ut nu gör det mig inte mycket. Lule och Brynäs är dom två sämsta lagen i elitserien, och dom lär inte kunna vända den trenden på en månad.
Tokresa till sameland och invasion av Gävle - låter heeeeelt okey.
*
Vad var det för vinkel på Groseks mål egentligen?
Frågan som dryftades på kvällen var om han hade bättre eller sämre vinkel än Jensa i Globen 2002. Jag vet faktiskt inte, har kikat på bägge målen flera gånger men kan inte avgöra.
*
Dilemma inför nästa fredag, stort dilemma. Rajraj och röj i sportbaren eller Stiko Per live på Vinterfestivalen? Ska nog göra mitt bästa för att kombinera ihop det till en bra kväll.
Fick för övrigt den färdiga versionen av första singeln. Är väl inte helt nöjd med valet av låt men soundet är helt underbart.
*
Idag ska jag och Anton laga mat till Linda och mina föräldrar. Det blir pastasåsen som redan publicerats här på bloggen. Pappa gillar dock varken vitlök eller saffran så det får bli en liten skål bredvid åt honom.
*
Karlstadsutgången lär ju bli, öhuumm, lugn eller nått.
*
Svenska Spels Poker fuckade up rejält i natt. Det är helt suveränt att sitta nykter från midnatt under helgerna, folk är så fulla och spelar så dåligt så dom kunde lika gärna sätta över pengarna till mig direkt ;)
Men i natt, någon gång efter ett, så blev det nått fel. Gick att anmäla sig till turneringar men dom drog aldrig igång - trots att pengarna drogs från kontot. Har mailat och informerat om vad som hänt och förhoppningvis får jag tillbaka slantarna.
Plusade hur som helst en femhundring igår - å det är ju inte helt fel ;)
Räknar man sen in att jag stannade hemma från krogen och inte brände nå pengar där så är det ju nästan en tusing plus på att sitta vid datorn och leka haj.
*
Blir ju inte det minsta sugen på en gaddning när man ser Miami Ink - funderar bara på vad jag skulle vilja ha. Risken med att vara en spontan liten skit som jag är ju att man mycket väl kan ångra sig om en vecka, tre år eller ett halvsekel.
*
Ska grinda lite mer slantar nu, sen bär det av till byn.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar på att tatuera in skelettet som spelar säckpipa som är på Dropkicks "shipping up to Boston". Grymt snygg. Annars känns väl Leksandsskölden rätt så självklar? :)

Anonym sa...

Klart ni ska på förfesten! Stiko kan få komma till campingen på lördag och spela lite:)

Anonym sa...

Hade han bättre eller sämre vinkel än Jensa i EA 2008 skulle jag (också) vilja veta. En annan Jensa alltså... :-)

Anonym sa...

klart du ska lyssna på stiko!! =)

Anonym sa...

Lugnt festande i Karlstad..njaaa tveksamt. Kan vi sånt?

Emil Nilsén sa...

så länge inte duschscenerna från senaste efterfesten upprepar sig så är jag nöjd ;)

Mark verkar vara på nu också...

Anonym sa...

Haha.. Ja de tål att upprepas!

Underbart.. jag kan la få in iallafall 10st hos mig..

Anonym sa...

Inte skulle vart med där också..

Kanske kan skippa en hårig höna med..

Anonym sa...

Å fyfan vad jag längtar till på fredag! Blir det nå drag ??

Anonym sa...

Helen vad tjålar du om?????????
Självklart ska alla på stiko!!!!!!

Vad det gäller singeln är det Cuba Libre och ligger även ute på Stikos myspace.

http://www.myspace.com/stikoperlarsson