tisdag, februari 26, 2008

Hus

Tog tag i disken idag - på två sätt. Dels gick (eller går - har lite kvar) jag igenom typ alla köksgeråd i diskhon och dels la jag ett bud, 500 spänn, på en bänkdiskmaskin. Fatta va skönt att bara ställa undan och trycka på en knapp efter att man har käkat.

*

House är ruskigt bra i vanliga fall. Kvällens avsnitt var helt överjävla bra - Hugh som spelar huvudrollen gör det helt suveränt.

*

Har snäppt upp pokern till en ny nivå nu - visserligen bara småbord med struninsatser men jag känner att jag blir bättre och bättre. I helgen är det Mockfjärd Poker Tour igen och som regerande mästare lär jag ju dit och försvara pokalen.

Snart har jag spelat ihop till en ny dator ;)

*

Har haft en hetsk debatt idag med en flicka som först verkade vägra inse att hon inte kan ha en grön munktröja på sig på norra stå. Tydligen jävlades hon bara med mig för att få mig arg och det lyckades hon nästan med - tur att jag är så lugn nu för tiden.

Fick i alla fall in henne på rätt spår till slut.

Från "Jag ska klä mig i rött" till "munktröja från StarShop" på 20 minuter - måste vara nått slags rekord.

*

Studiebesök med kursen på Ejendals lager idag - riktigt häftigt faktiskt. Skulle helt klart kunna tänka mig att jobba där någon gång i framtiden.

Skulle på ett annat studiebesök i morgon egentligen men det har blivit inställt. Ger mig dock inte utan ska ligga på nästa vecka, för det stället är jag som klippt och skuren för.

*

Festen i Karlstad är ett måste för Leksingar i mellansverige. Några snackar om att besöka Löfbergs Lila och kika på Färjestad - Brynäs på dagen innan utgången, själv är jag lite skeptisk då de bägge lagen har en tendens att få mig på dåligt humör.

Vi får se vad som händer.

Ni som ännu inte bestämt er för att åka dit - ta och gör det nu (särskilt du Räven - vi behöver din visdom) och hör av er till Erik. Mer info finns på WL's blogg.

*

Nu åter till poker och disk...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt fantastiskt att herrn kan åka till Karlstad på fest, men inte till Huddinge/Stockholm/Västerås/Nyköping på match?

Anonym sa...

Rätt fantastiskt att den anonyma herrn kan klaga på den personen som troligtvis ligger på topp fem på listan "Fans som har gjort mest för Leksand"...

Anonym sa...

anonym>
Det kanske beror på att herrn tycker att det finns ett liv även utanför ishockeyn, vad vet jag?

Anonym sa...

Rätt fantastiskt att han kanske hade någon orsak som gjorde att han inte kunde åka dit?

Anonym sa...

Rätt fantastiskt med dessa anonüma kommentarer...

Anonym sa...

Får flickan suga din kuk i pausen?

Anonym sa...

Du förste anonym: Rätt fantastisk hur jävla dum man får vara som skriver som du gör med... Bry dig om ditt egna liv och skit i andras..

Som du verkar ha missat så är festen för oss Leksingar..

Anonym sa...

vad betyder texten på tvåpinnsflaggan tillängnad Bellemare?

Emil Nilsén sa...

"fransmannen som krigar som om han vore en av oss"

Anonym sa...

Är det nån av de anonyma som fattar hur mycket tid Emil lägger ner på LIF och LTC?
Han har väl rätt att välja vilka matcher han ska åka på.

Sett ur LIF-synpunkt är han rätt fantastisk, om int unik!

MVH
Kalle

Anonym sa...

house är grymt. att han är från england faktist svårt att tro när han pratar i house. grymt bra på att snacka amerikanska. slutet på säsong får du inte missa, hans smärtstillande och en viss patient blir en långt dragen och grymt rolig intrig i flera episoder:) sedan kan jag säga att säsong fyra hoppar upp några steg till, de är sjukt bra måste jag då säga:D bör ses nu snarast.

Anonym sa...

Jag är skeptisk. Att försvaret håller bra allsvensk klass är ok. De spelar inte under sin nivå. Men många framåt sviker. Med det spelarmaterial som finns och alla NHL-meriter, är det märkligt att man kan tappa poäng mot Oskarshamn och Borås. Går det trots allt vägen i kvalet måste man bygga på nåt annat än #17, även om han var fantastisk en gång i tiden. Hoppas du fortsätter skriva din krönika oavsett vad som händer med Pokern och kurser på AF, Alltid kul att läsa, önskar jag kunde vara lika positivt inställd till bedagade stjärnor som inte gör sitt bästa. Håll fanan högt!

Anonym sa...

villken sida lirar du poker på?