söndag, februari 17, 2008

C som i högskola

Vilken helg - helt fantastiskt. Visst, bara två pinnar i fredags men en kväll som sent kommer glömmas. Blev sportbaren direkt efter match, därefter en sväng i Sabatons turnébuss (Luvan goes: ååååååååååååååååh) innan det blev ett par glas på 14B och ett besök på Baren.

Hamnade, typ som vanligt, inne vid datorn i baren och körde kvällen till ära ett hårdrockstema med inslag av oldies-but-goldies. Visst dök det upp en å annan aaarääämbii-flicka som klagade men när hela dansgolvet hoppade till introt på Sad But True för att tre minuter senare vråla med i The Look så tog klagomålen slut och bjudölen för bra låtar tog vid ;)
Ruskigt mycket hets på diverse forum efter matchen - vissa grupper av supportrar har verkligen problem med självdistans. Roligast kanske är killen från Västerås som hävdar att dom sjöng ut oss under matchen... Njaäe va?
*
Slut på skidbingo-vm nu, synd det för det lär per automatik innebära mindre Björn Ferry i rutan. Karln är helt överlägsen.
Hur kan någon som är så kantig och icke tv-mässig gång på gång se till att skapa smått oförglömliga ögonblick i rutan?
*
Fråga:
Vad var det för jävla dåre som klev in på norra efter matchen för att slå mig på käften p.g.a. att jag tagit av mig tröjan i glädjeyran?
Visst, inte snyggast kropp i världen kanske men va fan ;)
Jogga kunde han i alla fall.
*
Efterfesten i fredags beskrivs bäst med inläggets bild.
*
Seg så in i helvete i går - pojkarna slog lite tyst vad om att jag inte skulle vakna upp innan dom gick på krogen. Men det blev utgång likförbannat och en mycket lyckad kväll.
Blev både baren och lyckliga. Baren va rätt död men på huset hade vi oväntat kul. Klientelet i fråga hade garanterat haft kul var vi än hamnat.
Blev ett återbesök på campingen där många konstiga saker hände och än fler konstiga citat yttrades:
LTC - står det för Lunds Tekniska Högskola?
*
Johanzon invegs i Invincible-klanen idag över en pizza och kanske världens genom tiderna godaste coca cola. Fan va bra den rullen är - tårar varje gång och då har jag ändå sett den vid knappa dussinet tillfällen.
*
Vinglas är i princip engångsgrejor om man får med sig folk från SkyBar på fest.
*
En annan sak som spårar ur rätt rejält är Lost. Hur dom ska lyckas knyta ihop alla lösa trådar förstår jag verkligen inte - men det kommer dom göra, det är jag övertygad om. Så fruktansvärt genomtänkt.
Kan knappt vänta till onsdag...
*
Ett par legender från södra dök upp i sportbaren för första gången på länge i fredags - ruskigt kul. När får vi se Mr_T iförd slokhatt på norra?
*
Poker, soffan, fotboll, lite plugg, film kramar och mat - det blir nog bra...

6 kommentarer:

Anonym sa...

mycke bra kära publik :) wow som joss skulle sagt ;)har ingen aning om vad jag skriver nu men du känner mig så det blir nog bra :) ja just det ja det kallas ordbajsa det jag gör nu :)vi hörs emil jag vill att det blir fredag igen :)

Anonym sa...

Du var grym i fredags Emil, eller hela norra var grymma, vilken stämning. Kul också att sittplats också tillslut vaknade ( 3:e ). Banderollen om Vik-support tog ordentligt...;-) Kanon!

Anonym sa...

Kanske jag säger det solklara men visst kan Lunds tekniska högskola vara LTC om man ta det på Engelska - Lund Technical College. Kanske jag missa en försök på ironi...svårt med nätläsning så.

F.Ö. du vet väl att Lost killarna faktist har ingen aning hur de gör? de har inte haft någon mål att sikta på men bara skrivit konstigheter så det blir spännande. Och den sätt att göra blev så lyckade för "Arkiv X"...icke.

Anonym sa...

SKÖNT skulle jag vilja säga med segern på det sätt..... Det är lite kul med jämna matcher...Och att #19 var inne på så mycket bakåt... Tror nog inte att du vet allt kära Emil ....

Anonym sa...

vilken film skriver du om ? heter den invinceble eller ??

Anonym sa...

Tveksamt om vi 4 skulle ha en tråkig kväll någonsin.. Vansinnigt bra sällskap samt massa öl!

Tack för helgen och allt detta kommer göras om flera ggr!

Samt att alla LTC klistermärken fick mig hitta hem ;)