torsdag, maj 17, 2007

Ytterligare en helg på turné

Djurgården borta på lördag, minibussar ner. Matchen spelas på Kärrtorp och det är avspark 14:30, fri entré. Efter matchen bär det av till Flen där Mälarmasarnas Fredda Andersson bjudit in till fest - lär ju bli lungt. Åker troligen tåg med Broman, också han från Mälarmasarna, efter matchen och på tåg kan man ta en JD ;)

*

Gårdagen innehöll skapliga kontraster. Sista dagen på brandkåren, hände inte så mycket - satt mest och letade dubletter bland kontaktpersoner i ett föråldrat datasystem, när jag hittade dom så drog jag om databasens kopplingar så att det bara behövdes en version av varje person - låter det spännande?

Det var det inte heller...

Det blev klart typ en kvart innan jag slutade för dagen blev jag klar med databasen, gick ut i bilhallen och letade reda på mitt befäl för att fråga om han hade nått mer jag kunde göra. Det hade han, jag fick följa med honom och förevisa rökdykning för tre stycken praoelever. Så det blev på med larmstället och iväg. Blev ju självklart kvar lite längre än jag räknat med men får man chansen att springa in i en container där det är 800 grader så tar man den utan att tveka.

Lägger man sedan till en halvgalen insatsledare som slänger diesel på elden så blir det hela mycket mer spännande ;)

Lillebror var med och tog lite bilder, har inte fått dom än men dom lär dyka upp här så fort jag får tag på dom.

*

Efter rökdyket så blev det hemfärd, skulle precis in i duschen när lillebror ringde och berättade att ett av våra uthus var på väg att ramla omkull. Snabbt ut till byn för lite improviserad ingenjörskonst. Blev onödigt spännande när stocken vi använde för att stötta upp härbret gav vika och vi fick skynda oss iväg för att hämta järnbalkar och i stort sett göra om allt från början igen.

Nu står fanskapet där det ska, tillsvidare. Vi ska lyfta upp hela huset och gjuta plintar som det kan stå på - när vet jag inte.

*

Käk efter lyftet och sen en tur till Falun för antidopingutbildning, lärde mig väl egentligen inget jag inte redan visste men det var obligatorisk närvaro då amerikansk fotboll av Riksidrotssförbundet bedöms som en högrisksport för doping.

*

Kvällen tillbringades framför datorn där LTC's nya hemsida sakta men säkert växer fram. Premiär någon gång innan säsongen, förhoppningsvis.

*

Idag har jag lekt med Anton en stund på dagen, varit på konstutställning och nu snart bär det av till Borlänge för ytterligare ett träningspass. Händer inte så mycket spännande innan lördag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nått nytt ang Burväktare till Leksand ??