lördag, maj 12, 2007

Gameday

Vaknade vid tre i natt och kunde inte somna om. Lite dagen-innan-julafton-syndromet. Drömde rejält konstigt. Var på brandstationen, åkte bil, körde av vägen, tappade bort bilen, var på allans, hittade ett tv-spel, hamnade i tv-spelet, flög omkring, åkte hävare, fixade med modem till brandstationen, bytte kontor, flög lite mer... Sjuk dröm.

Match dom mindre än fyra och en halv timme. Ska försöka käka två gånger innan dess, sista gången strax innan elva. Blir en rätt vanlig frukost, möjligtvis lite kolhydratrik, och sen pastasallad som sista mål innan match.

*

Hur kan ett leende få en att haverera så? Klarade inte ens av att tugga tuggummi efteråt, bet mig i tungan två gånger - bra simultanförmåga?

*

Nyköping är favoriter, inget snack - dom tar troligen hem hela serien i år. Men det innebär inte att matchen är förlorad på förhand. Spelar vi hårt och bra och minimerar våra misstag så kan vi stå för en skräll som heter duga.

*

Jävlar, vad har jag förvandlats till?

Läser stycket ovan och märker att jag staplar sportbladetfloskler. Ska skärpa mig jag lovar, är säkert arg på någon när matchen är över - då blir det annat ljud i skällan.

*

Spelade Upp till bevis igår, riktigt roligt spel. Skulle funka hysteriskt bra som partyspel, men det var ju dagen innan match igår så det var inte riktigt läge. Jag och Linda (lagkompis sambos lillasyster) och jag gick och vann - rätt överlägset. Sen drog hon å jobbad och jag fick spela TP med Gösta och Annelie (lagkompis sambo) jag gick och vann den med, före Gösta (!) och Annelie, som gav upp efter ett tag, kom sist.

*

Matchfjärilarna har börjat samla sig i magen. Är rätt många polare som ska dit. Jessica ska fota åt hockeypictures, tror hon kan tjäna en bra hacka på det - är inte så många proffs som tar bilder på en sådan liten sport.

Johanna dyker upp hon också, även hon med kameran med sig. Hon har en sådan där ett-foto-i-timmen-dag så det lär dyka upp bilder på hennes blogg.

Ett gäng från brandstationen skulle även dom titta förbi...

Sen ska ju naturligtvis Gösta och Per dit, lär bli lite psykningar från deras håll ;)

*

Stackars Calle - vi ses i vinter!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag Emil och se nu till att smälla på hårt och låta det kosta på om Nyköping skall ha med sig poängen hem!

För oss börjar serien i morgon med hemmamatch mot Huskies, ska ladda genom att titta på när u19 plockar hem segern idag!

Kör hårt, så möts vi kanske nästa år!

Mvh /Lars

Anonym sa...

Vi måste införskaffa en ny Anna inför den kommande säsongen ;)

Anonym sa...

Jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg att Steen gick till Malmö, verkar som om vi aldrig blir av med honom/han aldrig blir av med oss!

Anonym sa...

hahaha=D då slipper malmö gå upp iaf;O