onsdag, maj 30, 2007

Ibland blir man lite känslosam

Det kan bero på många saker. Sedan i lördags har det hänt en hel del sådana.

*

Vi förlorade matchen hemma mot Roslagen med 12-13, vi var 40 cm från att i matchens sista sekund vinna med 14-13. Så fruktansvärt bittert.

*

Insamlingen går över förväntan - fick gårdagens kontoutdrag idag. Längst upp står det Jens Bergenström - 300 kr. Sånt gör att man blir nästan lite tårögd.

*

Men det som gör att det pirrar i magen just nu är samtalet till länsstyrelsen som jag nyss avslutade. Jag har sökt förhandsbesked på taxilegget och det har dröjt två veckor sedan jag skickade in pengarna för detta, så nu tröttnade jag och ringde för att kolla hur det går.

Fick prata med en mycket tillmötesgående herre som frågade lite om min gamla misshandelsdom.

Va hände?

Var jag full?

Blev han skadad?

Inte lätt att komma ihåg alla detaljer nu, har ju lagt det där bakom mig i och med avslutat samhällstjänst och även hoppats att det inte skulle behöva påverka livet framöver.

Han pratade om att man normalt får vänta 2 till 5 år efter en sådan här grej, och om det inte var något grovt så skulle det inte vara några problem med att få lämpet direkt. Men han skulle ändå begära in domen från mora tingsrätt och så skulle han höra av sig via brev i början av nästa vecka.

Efter samtalet började tankarna flyga...

Jag är ju inte helt överens med det som står i domen - tänk om han uppfattar det som att jag ljög.

Nåväl, det får gå som det går. Jag får i alla fall ett besked, förhoppningsvis ett positivt sådant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till

Backeman sa...

Håller tummarna för att du får ditt leg. Det är väldigt kul och intressant att köra taxi, bra som extraknäck för studenter iaf.

Lycka till!

Anonym sa...

Tänk om man får åka Taxi emd Emil ngn gång... XD