söndag, maj 06, 2007

Helgen avklarad

Torsdagen blev intressant. StikoPer Larsson dök upp och vi gick till baren för att ta en pilsner. Dom stängde dock 22:00 och vi satte kurs på bosporen. Stängt även där så det blev en hemmafest hos ett par damer där det spelades kort och drack grogg.

Fick höra både roliga och mindre roliga grejer den kvällen. Men allt som allt en rätt lyckad kväll med lite dricka och trevligt sällskap.

Per skall för övrigt gå den gamla Dalkarlsvägen från Rättvik till Stockholm och genomföra ett antal spelningar på vägen. Jag ska nog göra följa med honom i alla fall en av dagarna. Mer info om den trippen finns på hans hemsida.

*

Fredagen tillbringades tillsammans med först Malin och sen anslöt även hennes pojkvän, Fredda från Mälarmasarna. Han var uppe för ett möte på Superstars kontor och jag fick stå för underhållningen av Malin under tiden han var där.

Blev först en fika på Siljan och sen en tur ut till Rönnäs för en fika med Pappa. Var riktigt trevligt.

Efter att mötet var klart gick vi tre till Bosporen där dom andra två käkade, jag var mätt, varsin plankstek. Fick hjälpa lilla Malin att avsluta hennes planka så jag blev om möjligt ännu mättare.

När vi lämnade stället stötte jag på Lotta, en dam som har norra stå som sitt hem under vintern, och ett par kompisar till henne. Dom pratade om en spelkväll och jag var inte sen att anmäla mitt intresse.

Spelkvällen började med alfapet, i lag. Lagen lottades och jag fick, hmmm - hur ska jag utrycka mig, känna mig rätt själv i mitt lag. Detta resulterade i att vi kom sist - surt. Som tur var blev det en vända TP efteråt, individuellt - och den vann jag. Så det blev ett glatt avslut på kvällen.

Fan va roligt det är att spela spel. Ska leta reda på RISK någon dag och bjuda in till batalj. Har ju ett par riktigt duktiga riskspelare (bland andra Tobbe Olsson och Claes Thirus) i bekantskapskretsen.

*

Läste om Brynäs behandling av Tommy Sjödin och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Visst blir ett Brynäs utan härförare och backklippa ett lätt motstånd i kvalet nästa år, om dom kommer dit (vilket dom gör utan Sjödin) men jag tycker ändå att det får finnas nån jävla gräns för hur man behandlar folk.

*

Lördagen började bra. Vaknade utvilad och hade bara en sak planerad - grillfest hos lillebror. Grillspett med älgkött, potatissallad, sallad, vin och öl stod på menyn. Riktigt trevligt var det. Lite folk från Räddningsstationen, en gammal klacklegend, lite trevliga damer samt en kollektion av genomgående bra mäniskor hade dykt upp.

Riktigt bra käk var det. Potatisgrattängen var saftig och utan det där vidbrända bruna översta lagret som brukar bli till när man lämnar plåten i ugnen liiiite för länge. Köttet var av högsta klass. Innanlår och fransyska om jag inte missminner mig.

*

Efter grillningen blev det en tur in på byn till Mia där det skulle spelas Guitarhero. Första gången jag provade på det, gick rätt bra - men jävlar va svårt det var. Det hela blev inte lättare av den enliters flaskan med Famous, vars kork vi kastde bort, stod i närheten mest hela tiden..

Vet i alla fall en Leksandspelare som påstår sig vara kung på spelet - han ska jag utmana någon gång i sommar - nykter.

*

Gjorde misstaget att lämna gitarrspelandet för en vända ner på Lucky House. Var inte inne mer än en timme och konstaterade snabbt varför jag inte varit där på ett bra tag. Ska man ha kul där lär man ha med sig folk i samma partyklass som Gösta och Dääjvid - för stället bjuder inte upp till nått roligt alls - det får man ordna själv.

Träffade dock på ett par trevliga personer, bland annat en assisterande tränare i ett lag vi ska möte i vinter, innan jag lämnade stället för att spela lite mer gura - trodde jag. Tvärtomt på den festen så det blev till att kliva hem.

Väl hemma blev jag tvungen att prata msn halva natten, mindre roligt. Så idag har det inte blivit många knop.

*

Seriepremiär på lördag. Nyköping hemma, kickoff klockan 13:00 på lugnet. Ni får gärna kika förbi och se mig få ont ;)

Har gått och blivit någon slags presschef eller vad man ska säga. Så jag ska skriva iordning en "inför matchen rapport" och skicka till dalatidningarna. Förhoppningsvis slänger dom in den på samma sätt som dom brukar slänga in LIF's inför matchen-utskick.

Ska försöka få med några kommentarer av Coach Kevin och kanske ett par meningar från Nyköpings huvudtränare.

Ska även skriva matchrapporten efteråt - det lär ju bli lätt. Man brukar inte komma ihåg så mycket av matcherna man själv spelat - i alla fall inte mer än det man själv gjort.

*

Hamnade av någon konstig anledning på Wikipedias sida om U137 och hittade där en länk till P3 Dokumentär. Där låg en mängd intresanta dokumentärer i mp3-format. Började med att tanka den om, just det, U137 - ska slänga över den i mp3-spelaren och ta en lång promenad efter frukost i morgon.

En frukost som troligen består av pasta då kolhydratsuppladdningen inför matchen precis har börjat!

10 kommentarer:

Anonym sa...

JASSÅ Fredda S gästa som vanligt........

Anonym sa...

du har inte en chans mot iselijej på risk...
/Claes

Anonym sa...

Tack Emil för en underbar dag med dig. Jag lovar att visa dig runt på Öland i sommar när du kommer. Vi måste även planera en Lisebergsresa!!!///Malin

Anonym sa...

Emil, vart läste du om Tommy Sjödin?

Emil Nilsén sa...

dagbladet, sportbladet och arbetarbladet.

Malin:

det kan du ge dig på. Blir en hektisk sommar. Jobb, Liseberg, Dropkick och segling med Gösta skall planeras in utan att krocka med copperheads spelschema. Men det är klart att det ska gå!

Anonym sa...

Men vi andra vill läsa allt mellan raderna, glöm inte det.

Emil Nilsén sa...

Catami:

Nu får du nog förklara dig...

Anonym sa...

"Läste om Brynäs behandling av Tommy Sjödin och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Visst blir ett Brynäs utan härförare och backklippa ett lätt motstånd i kvalet nästa år, om dom kommer dit (vilket dom gör utan Sjödin) men jag tycker ändå att det får finnas nån jävla gräns för hur man behandlar folk."

Du har då läst hela historien runt Sjödda förstår jag?

Kul förresten att du tror att Brynäs hamnar i kvalet, vad talar för att ni hamnar där?

Anonym sa...

lek i parken sopa och spela spel det ar din grej /pajas

Anonym sa...

Jag hoppas du hinner skriva på din läsvärda, underbara blogg... det var det jag menade.