måndag, maj 14, 2007

This gun is for hire

Hyfsat aktiv helg där matchen i lördags naturligtvis var höjdpunkten, trots förlust med 8-20. Vi höll 0-0 mot seriefavoriterna hela vägen fram till halvtidsvilan. Vad som hände då vet jag inte riktigt men jag tror vi blev lite bekväma och slappnade av i början av tredje så dom kunde springa in tre touchdowns innan vi kom igång.

Personligen gick det hyfsat - gick bättre dom gångerna jag fick bollen än när jag skulle blocka. Kanske tänker för myckte när det finns fler alternativ än "hårt framåt" att välja mellan.

*

Can't start a fire whitout a spark...

Bruce

*

Efter fotbollen blev det käk hemma hos Gidlund och efter det hockey hemma hos Tobbe och Annelie. Somnade ifrån matchen - så kul var den.

Slökikade på schlagerspektaklet och konstaterade att det var mest skit. Gillade Tyskland för svänget, Finland för att hon var toksnygg och Sverige för att jag typ lärt mig tycka om den då den trummats rätt firskt på radion.

I övrigt som sagt mest skit.

*

...just give me a chance
Cause deep down inside
I swear I got a big heart of gold

Dropkick

*

Söndagen började med att försöka ta sig ur sängen - gick på tredje försöket, vaden som krånglade. Men det känns i kroppen att jag är i betydligt bättre form i år än jag varit dom två föregående säsongerna. Inte lika ont dagen efter och framför allt så känns det redan nu, måndag morgon, att jag är i stort sett fullt återhämtad.

Det enda som gör ont nu är ett rejält skrapsår under vänster armbåge och nedre revbenen på vänster sida är lite ömma. Fick en tjuvsmäll där, troligtvis en knytnäve, på det första spelet för dagen. Gjorde rejält ont och domarn såg ingenting - antar att det var någon som ville ge mig ett budskap på första driven.

*

Anytime I need to see your face
I just close my eyes
And I am taken to a place where
Your crystal mind and
Magenta feelings take up shelter
In the base of my spine
Sweet like a chic a cherry cola

Savage Garden

*

Har hört rykten från flera håll om att en målvakt är på ingång. Men ingen tycks veta vem eller från vilket land - börjar bli spännande det här. För en månad sedan trodde jag att vi skulle få tokpisk av mora på försäsongen - nu tror jag Clas-i-sjön-cupen kan bli hur rolig som helst.

*

Hängde på l'ego, Totte och Jonna till Kupolen på söndagmorgonen. Det var, hmm, spännande. Det hela började med att l'ego lyckades ha sönder mitt kontokort så nu måste jag beställa ett nytt sånt. Sen höll jag på att nypa fel Totte i rumpan och det hela avslutades med att Jonna skulle köpa precis allt som var färgglatt.

*

Ja det är fullt möjligt att låtcitaten handlar om dig,
tror nog du vet vem du är...

Emil

*

Verkar ha varit en tråkig helg uppe i mora. Lördagskvällen för firma Bacon och Greven gick tydligen ut på att skicka sms till l'ego och ringa in trevliga små ordföljder till mitt mobilsvar.

Det som gick att uttyda ur det första var:

"Emil, ska du inte flytta till mora, mummelmummelmummel, nu ringer han upp om en minut ska ni få se"

Det gjorde jag inte och fick följaktligen ytterliare ett samtal som jag lät mobilsvaret ta:

"mummelmummelmummel, jag ska vrida nacken av dig, mummelmummelmummel, elitserien, mummelmummelmummel, mora ik, mummelmummelmummel, bögjävel, mummel"

*

Bilden i inlägget är totalstulen från barajagjohanna.blogg.se

*

Gårdagens eftermiddag spenderades med LTC på Vallen för att kolla på Brage - Västerås. Fotboll, i synnerhet svensk lågdivionsfotboll, innehåller lite för lite action för min smak. Men det var riktigt trevligt att träffa folket och snacka lite.

Efteråt blev det ett småseriöst planeringsmöte inför säsongen. Kommer bli hur kul som helst i vinter. Vi har aldrig varit fler, mer motiverade, seriösare och bättre orgniserade än vi är nu och det kommer märkas både på läktaren och på hemsidan.

Kvällen/natten tillbringades hos Gidlund. Blev lite Wii och lite pokermiljonen. Har inte sovit i min egen säng sedan i onsdags natt - blir nog en nostalgitimme i den när jag kommer hem härifrån ;)

*

Näst sista dagen på brandstationen idag - ska strax inventera och uppdatera ett fordonsregister. Inte det mest upphetsande jobbet men det lär göras.

Kommer sakna det här stället, ska göra fystesten för brandman deltid någon gång i sommar. Tror inte jag är i den formen som krävs just nu men det ska bli kul att se hur mycket som fattas och på så sätt få ytterligare ett mål att jobba mot.

Förhoppningsvis har lämpet för taxikortet dykt upp när jag kommer hem - då tar pluggande till det fart.
*

Snart är det hockey igen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur för dig att du uppgav källan... ;)

Emil Nilsén sa...

ja jag vill ju inte riskera att få stryk av dig ;)

Anonym sa...

Nej, det borde du inte vilja, det gör jätteont att få stryk av mig, jag lovar. :)

Anonym sa...

ah...den harlig käsnla man få då man duschar dagen efter match (för det händer inte då man ducha direkt efter tack vara endorphinerna) då man plotsligt upptäcker alla sår som man inte visste man hade, och kan inte kommer ihåg hur man fick de direkt...

Ibland saknar jag det lite mer än jag vill.

Om du någonsin tveka så är full fart framåt aldrig fel...bättre att du slå ner fel kille än att du inte slå ner någon alls. En coach ska aldrig klaga på att du försöka för mycket.