torsdag, maj 24, 2007

Nazister, Lost, Insamlingar, Träning

Vi (ltc) är inte nazister - vi är inte särskilt politiska alls. Tror inte jag kan påminna mig om att vi någonsin haft en politisk diskussion under någon som helst gruppaktivitet, och jag har personligen inte haft det med någon i gruppen.

Det kan mycket väl vara för att jag inte är särskilt intresserad av politk då jag tycker det mesta som finns att rösta på idag är skit. Det är ett otroligt stort glapp mellan dom som bestämmer och dom som får ta konsekvenserna av bestämmandet. Det här är inget unikt för politik, samma situtation uppstår på arbetsplatser, i skolor, inom idrottsföreningar och andra platser där folk rangordnas och någon ska bestämma över någon annan som i sin tur bestämmer över en tredje.

I sista valet röstade jag på centern i Leksand, socialdemokraterna i landstinget och piratpartiet i riksdagen - så där: då var det redovisat. Så röstar en sann högerextremist...

Angående bilderna på fotomuppens blogg så är det, som vanligt, vår jargong som inte verkar tåla offentlighetens ljus. Jag var inte på plats men enligt vad jag har hört så inträffade följande:

Dom började leka mustasch med penslarna för att hylla Saffran - vars mustasch även syns på LTC Avesta flaggan. När dom sedan skulle fota den nymålade banderollen så stod någons granne, som tydligen är en riktig jävla skvallerapa, och tittade argt på dom.

"Nu jävlar ska vi ge kärringen nått att skvallra om" var det någon som sa, och så blev det.

End of story

*

Ska se sista avsnittet av Lost idag, det är ett dubbelavsnitt och det verkar som att jag inte hinner få hem del två innan jag lär dra iväg på träningen. Surt men då har jag något att se fram emot när jag halvt mörbultad kommer hem strax innan midnatt.

*

Lanserade insamlingen till premiärtifot på www.leksandtifocrew.se i går - vet i nuläget inte exakt hur mycket vi fått in men enligt försnacket så spräckte vi nog 2000 kronor redan första dan. Inte dåligt.

En utflyttad kulla på Gotland bidrog ensam med en tusenlapp...

*

Träning ikväll - i borlänge. Jag trodde det var klockan sju men det visade sig vara klockan åtta. Blir bra det, ska käka ungefär två timmar innan och jag åt just mellanmål så mat vid sex istället för vid fem pasar mig utmärkt.

Tight end är en ny position för mig men det funkade riktigt bra i tisdags - får se hur det funkar ikväll och framför allt ska det bli riktigt spännande på lördag.

Lugnet 13:00 - kom gärna å kika!

Inga kommentarer: