fredag, maj 18, 2007

Peter, Pungen, Panten och Polarna

Peter, en kille i laget, så fruktansvärt laid back så man funderar på hur fan karln kan stå upp. Han lyckades i alla fall med konststycket att låsa in sina bilnycklar i bilen. Hans bror, som också lirar, var minst sagt upprörd.

Detta hände alltså den sjuttonde maj, att dom e halvnorska kanske har något med det hela att göra?

Detta var inte det enda missödet på gårdagens träning.

Det började riktigt bra, alla var fullt fokuserade och ett par ideér jag bollat med coach ser ut att fungera. Andra gången jag fick bollen tog jag mig riktigt långt - riktigt, riktigt långt men sen började urspårningen.

Fick bollen igen efter en stund och tänkte att NU JÄVLAR. Det tänkte Max också och helt plötsligt dök han upp mitt framför mig. Han dök på mina ben och jag försökte ta mig loss vilket resluterade i att han inte fick händerna runt mina lår, men han fick tag på något annat...

Jajjomän, hela paketet. Man kan ju tro att han skulle släppt när han märkte vad det var han höll i, men icke; Max spelar defence och då är det bara ner med folk i backen som gäller. Så han slet ner mig med hjälp av greppet i det nyfunna handtaget. Inte nog med det, Peewee slängde sig över mig. 180 kilo nosetackle känns rätt bra i ryggen.

Var utanför spelet ett tag medans jag kollade så att allt hängde där det skulle - klev sen in igen och fick återigen bollen. Tog mig upp i mitten och det var bara en kille kvar, jag tänke att jag skulle finta honom - men det gick inte alls det. Han satte hjälmen rätt i magen på mig, där jag inte har några skydd. Jävlar vilken smäll...

Tre sekunder efter att jag tagit mig upp kommer Coach Kevin och ger mig en vänskaplig klapp i magen. Jahaja, så var den träningen över ;)

Ändå är det 100% positiv känsla efter träningen - spelar vi som vi tränade igår så kommer vi spöa skiten ur Djurgården i morgon.

Hoppas ni i sthlm dyker upp. Kärrtorp 14:30 - fri entré...

*

Idag sov jag länge. Fixade lite ärenden, bolaget efter ett besök på Next Company som är typ enda företaget i Leksand med en chipkonsoll för kortbetalning - l'ego lyckades ju som jag tidigare skrivit ha sönder mitt kort - så jag fick plocka ut en femhundring där. Den försvann rätt fort på bolaget - skandal att dom inte har små JD-flaskor här - fick lov att köpa en stor för nästan 300 krinch.

Nåväl, i morgon efter matchen så sitter den nog rätt fint.

Lämnade av en låda öl å min supersäng hos Stoltzarna som åker direkt till festen, så slipper jag släpa skiten på tåget från sthlm till Flen.

Efter det blev det en tur ut till byn. Stuvade makaroner och falukorv, garagaestädning, eldsläckning och pantning. Jävlar va pantning. Har inte rensat garaget från tomburkar sedan i typ augusti.

Fick med mig Anton till insjön med volvon full av burk. Pantade för 407 spänn, över 900 burk. Har gått en å annan bira där inne under vintern ;)

*

Kvällen i morgon verkar bli något i hästväg. Nu ska det firas, lillgubben fyller ju år!!! Så fruktansvärt mycket bra folk som ska dit - kan bara sluta på ett sätt. Sukes sukes!!!

*

Fick en nervattack inför matchen ikväll när jag var på Hemköp. Började rabbla spel och tekniker i huvudet och gick fan vilse i mejerihörnan - å den är inte stor. Som tur var ringde jag Jessica å lugnade ner mig lite.

Fast det var bra nerver, jag vet inte hur jag ska förklara det. Det är liksom en övertändning utan dess like. Jag har stått på läktaren i ishallen och arenan och skrikit ut känslor mot Djurgården. Någon gång har det även blivit lite hett vid sidan av isen.

I morgon ska jag få möta dom, på plan.

4 X 12 minuter - Sthlm here we come!

7 kommentarer:

Fotomuppen sa...

I morrn vill jag ha RIKTIGT bra actionbilder! så de e bara å meja över 08orna!

haha ja du verkade inte lite virrig när du ringe mig! haha

Anonym sa...

Gå på dom!

Anonym sa...

Upp å hoppa Tor slå på trumma bror...

Håret sa...

TAKE EM ALL

Anonym sa...

Vem klarade regnet bäst?

Anonym sa...

Copperheads ledde med 14-0 när jag drog..

/gösta

Fotomuppen sa...

å när jag drog hade Copperheads vunnit med 22-0 :)