onsdag, juni 28, 2006

En liten grop

eller, nja, en ganska stor grop; sammilsdalsgropen fick vara min lekplats nu på kvällen. Kände att foten behöver sig ett par genomkörare innan den är matchklar och jag vill inte slösa bort de kommande träningarna genom att halta runt å ha ont - så jag bestämde mig för att kuta lite grop.

Klockan blev rätt mycket, närmare bestämt 22:15 innan jag satte mig på cykeln och styrde mot gropen. Parkerade vid ett träd på Tingshussidan (den är brantast) och joggade ett varv runt gropkanten - vilken härlig kväll. Varvet runt gick fort då jag spenderade det skattandes mig själv lycklig för hur och var jag bor.

Lite stretching å sen fem vändor ner, tog flacken mot gamla brandstationen på nervägen - och upp, sprang mot tingshuset på absolut brantaste stället. Jävlar i en liten skog va drygt det var - gropen är konstruerad enbart för att få mitt hjärta att slå trippelvolter och lungorna att skrika efter luft fast jag andas så mycket jag kan.

Först en brant stigning i typ 25 meter och sen ännu brantare sista 10 - nåväl, tre sådana här kvällar i veckan ska jag väl orka med.

*

Midsommarafton förflöt fritt från moringar. Jobbet på Udden blev kaos men inbringade ändå nästan 20000 till tifokassan.

*

Skapligt rolig efterfest på fredagen. Några dambekanta från mästarcupen dök upp och förgyllde kvällen tillsammans med pedalen och Superstars Sthlm (före detta tokiga masar stockholm) bidrog med sin nya tifochef - men han har ni ju redan läst om.

Bilder från kvällen kommer förhoppningsvis vid ett senare tillfällen, kanske även en filmsnutt på pedalen som sjunger "lilla fågel blå" med munnen full av nachos...

*

Lördagen började med jagande av skjuts, jag skulle till Rönnäs på majstångsresning, Pedalen skulle till Plintsberg och damerna m-cup skulle till Rättvik. En ung och trevlig hockeyspelare ställde upp och körde respektive sällskap till respektive destination.

*

Efter Rönnäs fick lillasyster skjutsa mig till Casa Mark i Sågmyra där det skulle tittas på fotboll. Somnade efter 0-2, vaknade i slutet och förstod inte var fan Teddy var någonstans.

Efter fotbollen blev det groggning och efter groggningen drog vi mot Dössberget för att se Pumpbolaget. Jävligt bra konsert, tyvärr hade jag så jävla ont i foten att jag inte kunde röja något. Dessutom var jag tämligen trött efter bara två timmars sömn.

*

Fy fan va dåliga drakarna är - det är ingen hejd på skiten :)

*

Såg för första gången inte ett bråk på hela midsommarafton, inte heller några rättviksfolk - kan det kanske ha ett samband?

*

Har hittat drömjobbet - nu ska jag bara se till att jag får det. I morgon är det brevskrivning som gäller: För hela slanten.

*

Känns som jag kommer somna rätt ovaggad idag, ska snart in i duschen. Lite backgammon på blip först bara...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat Emil!! Ser fram emot att se din nya kropp sen, ungefär som den där bilden du skickade till mig... hehe.. Fortsätt kämpa i Gropen!! =) Kramar Surre

Anonym sa...

Äré nå´n idé att du tränar som en besatt samtidigt som du groggar á la rockstjärna..? ;)

Anonym sa...

så du menar att emils alkoholkonsumtion skulle ha negativa effekter på hans vikt? hur kan det komma sig? alkohol väger ju ingenting, dessutom kissar man ju ut allt. nu fattar jag ingenting...

Anonym sa...

keep up the good work! tänk att få se dig i cykelbrallor å slimmad top lubbandes upp å ner för gropen... kan-ta-entré-varning på den...hihihi
"0,1 ton goes gropen"

Anonym sa...

Inga bilder på Färens så e jag nöjg

/ anonym

Anonym sa...

Nä, inte vikten.
Men musklern...ehhh...