fredag, juni 16, 2006

Ja fy fan...

Jobbad näst sista dagen idag, tråkigt'de'luxe, men om mindre än sex timmar går jag på mitt sista pass - sen är det sommarlov (arbetslös)...

Efter jobbet hamnade jag ganska fort på Udden där jag, Tobbe (superstars ordf) och Adnana (äger Pizzeria Amore) drog upp planerna för midsommar. Ni som ännu inte anmält er för att hjälpa till bör göra det direkt, läs här för detaljer.

*

Sen tillbaka till Insjön för att lämna tillbaka mammas bil. In i Dj Bengt's firmabil å tillbaka till arenan för att fixa ljudanläggningen till kvällens match. Sagt och gjort, halvjoggade hem för en snabbdusch å sen cykeln tillbaka.

Ganska dåligt med folk men sjukt skön mental stämning efter Freddies mål.

Noterbart från kvällen:

  • Linda går inte, hon svävar...
  • Dåligt med folk
  • Bra mycket beröm för musiken
  • Pizzabitarna är inte Emilvänliga
  • Sportbaren var tom pinsamt fort när matchen var över...

*

Cyklade hem och hörde tutor från noret så jag ringde Ludde för att höra vad som händer. Han fick inte fram mycket som gick att utkristalisera förutom:

Skuuuuuuuuuuuuutan

*

Cyklade ner, förbi ett par tutande bilar på Mårtasparkeringen, till the krog formerly known as Skutan - troligen det enda stället som var öppet. Bra drag där, lite spontanfotboll uppe på asfalten. Jag vann en tvånudd efter en halvful halvvolley rätt på Simons bjandmannasnok.

Drack två segeröl och vände sedan cykeln hemåt.

*

Men det sket sig lite. Conny och Dana ville ha sällskap på efterfest, så jag hängde med hem till Eva som dom tydligen skulle ha festen hos. Blev bjuden på en grogg fast jag hellre ville ha en öl. Drack små sippar för att inte vara otrevlig, men fan va det smaka prupp.

Det fanns öl men lägenhetsinnehavarinnan (Eva) vågade inte bjuda på dom innan hennes inneboende kom hem - och det gjorde hon snart: Tyvärr...

För maken till mupp får du leta efter. Det började med att hon spillde några droppar på mina jeans (som redan på skutan fick sig en dusch med rödvin) och jag tyckte att näe, nu går jag hem. Man kan ju tycka att hon ska be om ursäkt då, men näe.

Istället så tar hon mun full av grogg, min såklart - här frågas inte innan, och sprutar det över örat-huvudet-halsen-bröstet på mig. Då fick jag nog, hälde det som var kvar av groggen över henne och gick.

Hyresgästen var inte helt nöjd med sin inneboende efter det men vem bryr sig - jag tänkte då inte vara kvar.

*

Nu är jag hemma, rätt kladdig på överkroppen, ska se klart på C.S.I och sedan gå upp tidigt för att jobba min sista dag på Insjöns skola, känns som att det skulle kunna bli en pilsner för att fira i morgon kväll. Men det blir det nog inte - match på lördag: Norrköping borta. Får ta ölen i Falun på lördagkväll istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

... det fanns en tid då paraplydrinkar stod högre i kurs än öl :)