måndag, juni 19, 2006

Första dagen som arbetslös

Sov ut, ganska trött efter matchen - det tar ett par dagar å komma ikapp. Ett par dagar som mest består av vila och äta - fy fan va käk man sätter i sig. Nu spelade jag inte så mycket i lördags, foten höll två spel sen var jag tvungen att vila, så det är inte så farligt den här gången.

Vi gjorde poäng!

Årets första touchdown gjorde att förlusten känns som en seger. Blev ett par folköl på vägen hem för att fira och sedan en liten utgång med Tote och Aron. Babianbandet lirade på Engelbrekt och det var riktigt jävla bra. Få se om jag lyckas få dom till arenan för någon pregame-spelning i vinter.

*

Morten kommer hit igen. Är faktiskt odelat positiv till det. Han är på uppgång i sin karriär, har rätt ålder, känner för klubben, har haft ett ruggigt bra förhållande till leksand supportrar (även under tiden i modo) och framför allt så är det en riktigt bra kille.

Anledningen till att han lämnade modo verkar vara att dom inte kommit överens om det ekonomiska.

Ringde och pratade med en kille som blir kvar i ö-vik även nästa säsong och han verkade först lite förvånad över att Morten hamnar i Leksand då det tydligen funnits fyra-fem elitserielag som varit intreserade. Enligt honom gjorde Morten en jävligt bra säsong i modo och han lovade nästan att herr Green kommer att dominera i allsvenskan.

*

Två veckors träningsledigt nu och långt kvar till nästa match. Foten känns bättre även om den inte är 100% än, men till nästa match ska det inte vara några problem att köra för fullt.

Djurgården hemma flyttas till 30/6 vilket innebär att det inte blir någon storsjöyra för mig, fy fan - jag som trodde jag hatade dif förut...

*

Ja ja ja ja ja ja ja

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blire Peace&Love istället då?

/Aspfors

Anonym sa...

Klart du ska till Yran! /Jämte

Emil Nilsén sa...

näe, blir ingen yra. Ser dropkick i sthlm istället...

Peace and Love ska jag på om jag ska jobba där - inte annars.