onsdag, juni 07, 2006

Fyra dagar kvar



till matchen, och idag lyckades jag skada mig på träningen.

Klockan när jag börjar skriva det här är 01:46 och jag har precis kommit ur duschen hemma på parkgatan. Fotleden värker illa...

Skulle springa med bollen upp i mitten av planen, och där ta mig så långt som möjligt - ett vanligt springspel alltså. Kom igenom linjen lite snett och då kommer en linebacker och gör en riktigt bra tackling. Jag tappar balansen men försöker att ramla framåt för att tjäna så mycket distans som möjligt trots att jag tappat balansen.

Det är då det händer.

Kliver nog snett och får samtidigt hela linebackerns tyngd på just den foten. Gjorde rejält ont, skrek rätt ut. Fick foten kyld och lindad direkt och sen bar det av till akuten tillsammans med Bertil. Väl där fick vi sitta och vänta på att jag skulle bli anmäld, när jag var anmäld fick vi sitta och vänta på att få komma in på rummet, och när vi kommit in på rummet fick jag ligga, Bertil satt, och vänta på doktorn.

Den här proceduren tog ungefär två timmar men kändes som fem.

När väl doktorn dök upp kände han lite, drog lite, slet lite, nöp lite - jag tror det kallas undersökning. Gav lite order till en sköterska och skickade hem mig.

Känns betydligt bättre nu än när jag fick Tobbe över mig. Jag tror och hoppas att jag kan spela på söndag. Med Guds hjälp, massa tejp och ett par piller ska det nog gå.

Det är så jävla typiskt - har sett fram emot den här matchen sen jag fick se att äckliga jävla djurgården var i våran grupp, och så går jag och blir skadad bara dagar innan. Men som sagt:

Jag tror jag kan spela - och så länge jag kan stå upp så kan jag i alla fall ramla på någon och förhoppningsvis på det sättet bana väg fram till årets första seger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

.
VLT 060609
Bäckman om lottningen: "Först bortaseger mot Leksand. Perfekt."
Den allsvenska lottningen är klar. VIK Hockey får en riktigt tuff inledning.
- Men vi kan inte vara missnöjda eftersom vi fick till ändringar i spelprogrammet, säger VIK-tränaren Per Bäckman. (SÅ NU BÖRJAR DET)

Hälsningar från VÄSTERÅS ungdom

Anonym sa...

äppelflamma gåtan??

Anonym sa...

Äppelflamman hade väl antagligen med Fransmannen Bellemare att göra??