tisdag, december 06, 2005

Två poäng är alltid två poäng

Ssk borta igår. I andra pausen vågade jag tro på tre poäng och hoppas på ett tidigt leksandsmål i början av tredje. Så blev det dock inte. Yrt å jävligt efter att Ssk reducerat - tvåan hängde i luften och den kom självkart mellan benen på Backe - som annars spelat sjukt bra men även haft god hjälp av täljes oförmåga att träffa öppna mål.

I förlängningen sa jag för mig själv "va fan åkte jag hit för - det här går ju som vanligt" men den gode Darin på min vänstra sida tittade bara på mig och sa "vänta du - du ska få se varför vi åkte hit" och rätt fick han. Dvärgen skickar in en retur som Stana släppte på wallenbergs bulldozerförsök - Wall Enberg som för dagen nog gjorde sin bästa match sen han kom till klubben.

Skön hemresa med stopp på McD i Enköping. Jag körde därifrån - gick bra och lungt. Låg å tuggade mil runt 120-130 och då går det fort. Sen ett litet äventyr på skogsvägar med Forden - men det tar vi en annan gång.

Försvarsspelet funkar, målvakterna sköter sig jävligt bra, vi tar poäng, Hucko är skickad - det ser bättre och bättre ut. Vi kanske slipper kvala om vi har lite flyt.


Poäng mot Clöbbän för betracktas som bonus, men på lördag tar vi säsongens första bortatrea!

Inga kommentarer: