torsdag, december 01, 2005

Inte nånting...

har jag fått gjort idag. Fy fan va snabbt man faller in i arbetslöshetens koma igen. Usch! Måste börja träna inför fotbollssäsongen - då kanske man kan få nått annat gjort. Ju mindre man har att göra - ju mindre av det man borde göra får man gjort - helt sjukt.

Annars började dagen bra - jävligt bra. Skulle skjutsa Linda till jobbet, tog fart uppför bryggarbacken (från kajen upp mot norra brofästet) - ser ingen bil på bron så jag gasade på - då vrålar linda "Se upp för cyklisten!!!" Jag hann stanna - nästan. Puttar till honom med kofångaren så han åker i backen - ut fort som fan å hjälper honom upp - ingen fara säger han och cyklar iväg. Skaplig puls när jag satte mig i bilen igen kan jag lova.

Sen har dagen bara flutit på - har jobbat lite på en tvåpinnsflagga som mycket väl skulle kunna funka som OH någon gång framöver. Även börjat rita på ett större tifo till en match i januari. Men mer om det framöver.

Enligt rapporterna blir det samma uppställning mot modo ikväll som mot bollklubben i tisdags - alltså ingen Jimme och ingen Persson - så det ser tungt ut. Törs knappt hoppas på poäng ikväll - men det är ju då som dom brukar komma...

Släpper ett litet tips med en tillhörande förhoppningsdel:

Djurgården - Södertälje
Ja det här lär bli en jämn match mellan två stycken lag som spelar riktigt tråkig och dålig ishockey. Tippar på ett kryss och hoppas jag får rätt.


Frölunda - Luleå
Här bör Göteborgarna vinna och det är också det som skulle vara bäst för oss så jag hoppas och tror på en relativt säker etta. Bara därför kommer Luleå göra sin bästa match för säsongen, men det påverkar ju inte oss nämnvärt då vi är låååååååååångt efter de bägge lagen i tabellen.

Färjestad - Brynäs
Usch då, får man hoppas på att det blir oavgjort och att alla dör? Nej jag tänkte väl det - det där med politiskt korrekthet är inte min starka sida (man kan ju undra ibland vad som egentligen är min starka sida) så jag får väl tippa med hjärnan och säga etta, fast ni har nog säkert listat ut vad jag hoppas på.

mora - Hv 71
En måstematch för Leksands IF som vi själva slipper delta i - är rätt skönt. Här bör och måste HV ta en trepoängare och gärna fixa lite minusmål för mupparna. Solklar tvåa!


Timrå - Linköping
Även timrå har seglat iväg lite väl långt för att man ska orka bry sig om dom. Fattar inte vad dom gör rätt som vi gör fel. Mitt hockeykunnande ska inte räcka till för att lista ut det men det finns folk inom Leksands IF som har bra betalt för att fundera ut sånt men som inte gör det... Nåväl. Linköping vinner i alla fall med uddamålet - en tvåa.

Modo - Leksand
Ja du käre bloggtittare - vi bör inte ha en chans. Men som vanligt när det gäller IF så stängs hjärnan av och hjärtat ta över spakarna totalt. Tänk om vi kunde få ge igen för den vidriga förlusten senast där uppe. Tänk om Jeppe O kunde få slänga in en puck med bara sekunder kvar. Tänk om om inte fanns...

Inga kommentarer: