lördag, december 17, 2005

Dags för ett riktigt inlägg


Har mest blivit uppsatser när jag skrivit på sista tiden.

Hade filmkväll med Sjökvist, Dana och Roffe igår. Boondock Saints stod på menyn och smakade förvånansvärt bra. Överväldigande bra skulle man kunna säga. Roligt att den utspelar sig i Boston - börjar bli mer och mer riktigt bra saker som dyker upp därifrån (RedSox, Dropkick m.m.) - kanske får lov att åka dit å hälsa på någon dag.

Kollade på hockey igår, jag och Sjökvist - damhockey. Först trodde jag att det skulle vara en träningsmatch mellan två damlag - det va det inte. Det var en seriematch mellan Leksands damer och Sällnäs pojklag. Tydligen spelar damerna i flera serier, bland annat pojkar födda 91. Det va riktigt bra hockey måste jag säga, och när vi fick reda på att det va seriematch å ingen tråkig träningstillställning blev man lite mer engagerad.

Leksand gick och vann med 2-1 efter en dramatisk avslutning med målvaktsuflykter från dom vitblå och stolpskott från dom grönsvarta. Kan rekomendera att ni går å kollar på nästa match - det ska i alla fall jag göra. Noterbart: Arnberg dömde, jag måste verkligen gå min första match snart.

Idag blir det nog ölning med LTC som det ser ut - skönt att koppla av lite. Fast å andra sidan, man vet ju hur vissa av dom här killarna blir när dom får i sig lite öl så det blir väl att gå på helspänn och vänta på tvåmetersvrålet när vi väl tagit oss ut på krogen.

Inga kommentarer: