måndag, december 05, 2005

Mycket nu

tänkte skriva igår men orkade inte - mer om det nedan.

Mycket nu. Viktigaste först: Tre sköna mot timrå igår, hysad klack och en hyllning till en matchhjälte som tydligen inte var en matchhjälte - gah fuck it. Kimmo va näst bäst på plan igår - tillsammans med lillfjant - bäst va Österby. Jag har inte sett karln göra en bättre match i Leksandströjan. Stark å jävlig, rättplacerad och brytningssäker, hjärta å ondska. Scenen när han tydligt förklarar för timråspelaren, och resten av arenan, med våld, gester och ord att "du har ingenting i målgården att göra" kommer jag sent att glömma. Å som dom säger i staterna "it could'nt happen to a nicer guy" - Magnus är en sådan sköning att det inte går att beskriva med ord. Han skulle säkert kunna sätta ord på det - men ingen skulle förstå vad han sa i alla fall :)

Va tröttare än vanligt efter matchen. Dels blev det lite bira på baren i fredags men framför allt så fick jag äran att hjälpa kökschef Jacobsson innan matchen. Känns som jag gick ett par mil och sköt, drog, bar och puttade ett antal kilo mat på dom timmar jag va där. Snabbt hem för att byta tröja och kallingar, en kylskåpskall TT på väg till hallen och sen snabbt in på norra. Stå där och klämma sig fast med hjälp av benen, lego och myhr gjorde ju inte att vaderna kändes bättre. Tänkte ändå dra ut och fira efter matchen. Gick först upp i Star Restaurang och bytte några ord med damen, srdinko, nemo, beny och såklart The Eastvillage - fick i mig en cider. Gick sedan hem för att ta en dusch och bege mig ut på noret - jo tjenare.

Vaderna krampade och huvudet värkte nå fruktansvärt - la mig och sov en vända och sen gick jag ner till Linda och la mig för att sova där. Huvudvärken blev bara värre och värre, men lite mys, samarin, chips och en pizzakant fick i alla fall smärtan att domna bort nog för att jag skulle kunna somna.

I morse väktes jag av Jehovas Vittnen, dom såg lätt skräckslagna ut när en bakfull emil med huvudvärk öppnar i bara underpantsen å halvskriker "va fan äre om?" - haha - första farbrorn rörde inte många trappsteg på vägen ner till ytterdörren kan jag lova. Nåväl, dom återkommer väl någon annan gång och får på pumpen av Linda. Man kanske skulle ta reda på var just dom här herrarna bor och gå dit.

Knack-Knack. Hej jag heter Emil - jag kommer från vanliga mäniskor. Får jag komma in och berätta lite om hur vi lever?

Dagen bestod av att sova lite till, diska och sen ett möte på Superstars. Han till arenan för att se sista perioden mellan Hss och Oppala - oavgjort, 4 mål var. Sen blev det poker, spelade bra i början av bägge partierna men ett par dumma calls gjorde att det inte blev nå pluspengar idag. Lika glad för det är jag men gladast är nog Sanny...

Inga kommentarer: