lördag, juni 30, 2007

Vet inte om det här kommer komma ut på sidan

Internet verkar ha bojkottat mig ikväll... Totes msn funkar, men min funkar inte. Sidor laddas halvt och dom som laddas helt är ruskigt sega.

Sammanfattar kvällen ändå då jag känner för att skriva av mig lite.

Kom ner till Borlänge för Peace&Love-arbete för Copperheads. Vi blev tilldelade visitationen vid stora entrén. Helt ok jobb, träffa mycket folk, scoopa lite fina flickor och så vidare. Men efter nästan ett halvt dygn blev det lite väl mycket idioter på en gång.

L'ego har en tröja där det står menchenfiend (ber om ursäkt för den troligtvis felaktiga stavningen) och jag börjar förstå vad han menar - sista timmarna var det 99% nollor som gick genom entrén.

Damer fanns det många av, och många sorters av - något för alla smaker. Allt från små nätta 22-kilos mangabrudar, via sönderfestade rockdamer runt 50-strecket, till flickor som får Trones (vår 0,144 ton tunga center) att framstå som en sälunge.

Något för alla smaker som sagt.

Musik han jag se lite. Blev påtvingad DiLeva, Mando Dia och Fattaru, dom två första gick att stå ut med - trots sympatier hos Brynäs och Färjestad - men det sista var då bara skit. Var ju redan på strålande skithumör när dom drog igång, och huvudvärken blev inte direkt lättare att stå ut med när det dunkades bajs ur högtalarna.

Dagens smuggelförsök stod en ung flicka från Götet för. Jag stod och försökte ta hand om en sötis med huvudvärk när Trones vrålar:

"Emil, hon i vit kjol stoppade just in en bag-in-box innaför trosorna"

Jag trodde jag missuppfattat något och skriker tillbaka:

"REPETERA"

Men jag får samma budskap tillbaka och kliver in i den entrén hennes kö skulle föra henne till. Kliver fram och klappar henne på axeln samtidigt som jag, smidig som alltid, säger:

"Vet du inte att vinet blir varmt om man har det i f****n"

Hon ser lagom snopen ut, troligen båda av språkvalet från mig samt att hon blev påkommen - var liksom inte läge att försöka mörka. Men det gjorde hon ändå. Blev en diskussion i ett par minuter och hon vägrar erkänna - detta trots att dom bägge övre hörnen putar ut innanför t-shirten...

Till slut gick hon iväg och gjorde sig av med vinet - vart vill jag inte veta.

Sitter hemma hos Tote i Falun nu. I morgon blir det först hem till Coach för att hjälpa honom med flytten, sen blir det gratiskonsert på Kupolen med StikoPer och sen är det mycket möjligt att jag hamnar på festivalen - med en kall i näven den här gången.

Kvällens citat:

"Det här hade varit helt ok om man hade fått knulla dem man ville och spöa dom man ville"

Lagkompis som förblir anonym...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Menschenfeind :P

Anonym sa...

Bra försök av bruden med vinet, men det känns inte så mysigt att stoppa det i trosorna..

Anonym sa...

Antar att flickan med bag in box trosorna tillhörde Center-kategorin.