fredag, juni 08, 2007

Min nationaldag i bilder

Per kan hålla i micken han...

Två damer och en jag


Ruggigt fin dalmålsvariant av den blomstertid

Medans vi andra firade Sverige så firade Elias nått annat, vad är oklart.

Efter gropen blev det invigning av Bosporens uteservering.
Pizzan på bilden heter Hockey Special och är förmodligen världens godaste.

Stefan och jag tog en promenad efter maten och lyckades på den lilla turen även inviga skutan...

Blev en tur till byn efter skutan. Grillning med familjen + firma Linda/Anton. Här ser vi pappa med ögonstenen, snart dags för sjösättning.

Anton och jag tog en tur i trägården på klipparn. Han styrde och jag skötte gas och broms.

Grabbarna säger bläääää

Fotboll på bosporens nedervåning. Skön blandning av folk från norra stå, spelare, juniorer, turistjävlar och folk i matchtröja som drog sportbladetkommentarer som om det vore något exklusivt, "Jag hörde att..." o.s.v. o.s.v.

Jag vet inte riktigd vad Ida håller på med här, men det är nått rejält konstigt.
*
Allt som allt en ruggigt skönt dag. Kvällen spenderades på baren och det var en vanlig BarenOnsdag med några öl, lite bråk, snorungar, PellasMats och en kaxig brud från mora som blev uppläxad av lokala flickor ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vilka bilder. En kräfta och en jaa.. Ida.
Mysig dag var det faktiskt. Fastän ett skummt nationalfirande och en elak Emil( tänk bosporen pappa razzi)

Anonym sa...

drunkdriving - nu igen!!! :P

Anonym sa...

Fira nationaldagen med en pizza?
Du borde skämmas :P

Emil Nilsén sa...

pizzan var mellanmål, nationaldagsmiddagen bestod av död gris och timjankryddad klyftpotatis...

Nej nej l'ego, det där är Patrics avdelning.

It aint driving if you dont touch the RATT!!!

Anonym sa...

Hon är het den där Ida =)

Anonym sa...

Mysiga Leksandsbilder. Å pappisen i storform, ser jag.
Tack för bilderna!