tisdag, juni 26, 2007

Midsommarredogörelse

söndag - torsdag:

Slet i sportbaren och fixade med premiärtifot. Riktigt roligt, rikgit trevligt, riktigt bra blir det. Måste vara någon slags nytt rekord att börja jobba med ett tifo över 90 dagar innan det skall genomföras.

På torsdag kväll blev det utgång med den trevliga tifogruppen. Riktigt sköna mäniskor det här...

fredag:

Dagen kunde börja bättre. När jag slår på datorn får jag reda på att en västeråsjunior blivit kallblodit knivmördad i Hallsta. Blir så jävla arg på sånt här, det hade kunnat vara vilken som helst av våra juniorer - eller vilken som helst av pojkarna i LTC.

Tog mig ut till Hjortnäs för midsommarfirande, det första utan morfar som ligger på sjukan. Va inte heller direkt särskilt roligt.

Gropen sen, regn och uppskattningsvis bara runt 12000 - det var mer än nog för att få Bojken att gå i taket och det är ju alltid kul.

Blev inget mer än hemmet - gropen - siljansvallen för mig på fredagen. Det räkte till. Fick för första gången se mig besegrad av en karusell - jävlar va jag spydde. Kan i och för sig bero på att jag precis slängt i mig en Langos (lango i singularis? - ingen aning) och åkt virvelvinden innan vi gav oss på den största karusellen dom hade.

Mitt bland spyorna lyckades jag haspla ur mig något mindre genomtänkt mot ett mindre gäng skinheads - men det gick bra ändå ;)

Efter det hem och där var det låst. Någon hade visst fått ragg och då lackade jag lite - tog nog i lite väl mycket i ilskan och hade lite ågren efter det men personen i fråga har sagt att det är lungt och jag hoppas verkligen att det är så.

lördag:

Stångresning och firande ute i byn, sen en tupplur och lite grillning. Iväg till Sågmyra och en hyfsat sne fest i regnet. Mycket bra folk, mycket dricka, ett par mindre vackra flickor, filminspelningar, allsång, ett par riktig bra flickor och så en rejäl urspårning - fick ringa och väcka en lagkompis från Copperheads som kom och körde hem oss.

söndag:

Bakis och skakis, frukost på Mitti, film med Jessica och Gidlund sovning - gårdagen såg rätt lika ut.

*

Har börjat plugga taxikort på heltid nu. Ska snart ringa och få tid för skrivning...

*

Va i arenan idag och kikade på lite hockeyskola och fixade lite saker i förrådet - så skönt att komma in från värmen. Mycket värre när man ska ut igen.

Wake me up, when september ends.

*

Resten av veckan:

Morgondagen tillbringas on the road. Ska skjutsa Pedalen till Gävle för uppkörning.

Fredag ska jag jobba på peace and love.

Detta blandas med plugg och matlagning.

Inga kommentarer: