onsdag, juni 27, 2007

Var är alla Brynäsare?

Var som sagt i Gävle idag. Uppkörningen gick inget vidare för den gode Pedalen. Tydligen en riktig surkuk till besiktningsman. Tänkte faktiskt på det redan när dom satte sig i bilen, han verkligen utstrålade torrhet och viljan att underkänna.

Surt sa räven, men Pedal kommer igen. Det tvivlar jag inte en sekund på.

*

Gick omkring i centrala Gävle både innan och under hans uppkörning. Blev riktigt förvånad över den totala bristen på representerande Brynäsfans.

Brynäs IF snittade en bit över 6500 förra året och någonstans borde man ju stött på i alla fall en eller två som visade sina sympatier för laget även under sommarhalvåret.

Någon kan säkert argumentera för att det finns ett allsvenskt fotbollslag i byn - men deras fanbas syntes inte till dom heller.

Vi såg i alla fall "Brynäs Bingo" och det får ju betraktas som lite representation i alla fall, även om den säkerligen är döpt efter stadsdelen och inte laget, som visserligen är döpt efter stadsdelen.

Vad beror detta på? Fan vet - men det har garanterat något att göra med den tråkiga stämningen det är i Läckerol Arena på vintrarna. Gävleborna kanske numera ser det hela mer som att gå på bio, och bara för att man gillar Ringen-triologin så går man inte omkring med Gandalfs hatt på stan.

*

Blev ett stopp på Ikea på vägen hem. Som vanligt blev det mer än jag skulle ha. Målet var två stycken hänggarderober till klädkammaren. Kommer behöva dom för att kunna hålla min stora t-shirtarmada organiserad.

Förutom det blev det ett nytt soffbord. Ett soffbord som är alldeles för lågt men som skall ut till byn på höjning snarast. En ny stekpanna, märkte i söndags att jag behöver två. Nya skärbrädor, nittonkronors impulsköp vid kassan - hade bara en liten sen innan; nu har jag två små och en stor.

Sist men inte minst köpte jag nya bestick, dom jag har nu åker ut i morgon.

*

I morgon blir det taxiplugg för hela slanten, ska nog ringa körskolan och be dom kolla när det finns tider för skrivning. Fredagen är det vaktjobb med Copperheads på Peace and Love - hoppas verkligen jag får stå framför scenen på Alice, som var det enda jag verkligen ville se i år.

Nu: somna till CSI

g'natt

*

Tillägg:
Här monteras inte fel, jag röstar för du och jag i morfars hus på fredag ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

då kanske vi ses till helgen! :)

Anonym sa...

aa men om du står framför hammerfall så spotta på dom!!
"Morasupportern och Hammerfallsångaren Joacim Cans tror på SM-guld om tio år. 27 oktober kommer bandet med vänner till FM Mattsson Arena och bjuder på show."

spotta en gång från mig med!!!

Anonym sa...

Charta 77-sångaren hade iaf vett att klä sig som folk... :)