lördag, juni 09, 2007

Fredagen avlöpte utan större problem

Syrran tog studenten idag så det blev att stå i skjorta och toksvettas på en skolgård i väntan på henne, naturligtvis skulle hennes klass springa ut sist vilket medförde att jag var genomblöt när det hände.

Hade köpt den största skumpaflaskan jag hittade, morsan såg inte allt för impad ut.

*

Smörgåstårta ute i byn efter detta, riktigt gott även om jag skar bort det under laget som av någon anledning hade inlagd gurka på sig - inte min tekopp.

*

Drog från byn in till Leksand för att packa trunken och bege mig till Falun där det vankades biobesök. Oceans 13 blev det - och den var oväntat nice. Hem till Johanna därifrån vid elvatiden. Efter lite soffsittning kom vi fram till att vi var hungriga, så vi åt det här:


Vi åt maten (gräddstekta laxkotletter med potatis och det-som-fanns-i-kylen-sås) här:



Utsikten var heeeeelt ok den med...

*

Sammanfattning:

Bra student för syrran, bra smörgåstårta, riktigt bra film, mat klockan 00:37 med trevligt sällskap, varm balkong, bra utsikt och ett glas vin - får väl duga.

I morgon blir det en vända till Leksand för att kolla på baseball, får nog med mig ett gäng copparskallar - bra uppladdning.

På kvällen blir det minigolf med laget och sen blir det en jävla massa pasta.

*

Just ja, hade fått ett sms från bojken när jag drog på telefon efter bion:

"Jag har döpt min en till Nils"

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=O99gQAlxsOk

När de sjunger (förutom tjalala), visst borde de gå att få till "vi älskar leksand" eller något liknande där? Skulle nog bli jäkligt bra om alla såg till att hoppa....

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Anonym sa...

Dålig uppdatering av bloggen.
Visst jag är ingen Leksing ...
Men det är rätt intressant att läsa iaf då du är en framståeende person inom Bondeklubben :D