onsdag, juni 27, 2007

Gävle idag, moringar på midsommar

Om en timme går tåget till Tällberg - därifrån blir det Audi till Gävle. Förhoppningvis så slipper jag köra hem, Pedalen ska ju ta körkort idag är det meningen.

Vi åker i riktigt god tid, det är inte läge att komma för sent när man ska köra upp.

Har inga speciella känslor för att åka till Gävle. Hatet mot oss Leksingar från t.ex. Ultras Brynäs känns påklistrat och utan någon större respons från Leksandshåll. Det finns flera lag som får känslorna att svalla mer än vad de svartgulröda utan stöd gör. Ettan på listan är självskriven men även Färjestad, och för vissa, Skellefteå och Södertälje står lägre i kurs.

*

Vaknade vid halv åtta av att någon vänlig själ drar igång en stor bensindriven häcksax utanför de fönster jag behöver ha öppna för att kunna sova i värmen. Det är alltid samma sak, oavsett om det ska borras, sågas, klippas gräs eller trimmas häckar - det ska göras på morgonen.

Nu har det varit tyst i en timme - då borde dom kunna ha klippt häcken det sista dom gjorde i går istället för det första dom gör idag.

Har redan haft svårt som fan att få mina åtta sovtimmar den här veckan, ganska mycket som snurrar i huvudet - mest taxikortet och den tidsbrist jag har satt mig själv i vad det gäller pluggande.

Jag har 50 dagar kvar från a-kassan, och innan dess måste kortet vara fixat - jag tror inte det ska vara nått problem. Helgen 21-22/7 ska jag i alla fall på utbildning med Orsatrafik, någon slags säkerhetsutbildning som Dalatrafik håller i - ska bli kul. Plus att det aldrig är fel att ha med sådant på sin meritförteckning.

*

Verkade vara lite struligt med gårdagens uppdatering, jag fick tömma min cache för att se den. Hoppas det rättar till sig i och med den här uppdateringen.

*

Rapporterna norrifrån skvallrar om att en moraspelare fick batongpisk på en krog under en blöt fest på midsommardagen. Men ta det lungt du kära moring, inte skulle väl vi påminna dig om det under Clas Ohlson cup, inte vi inte...

Hörde även rykten om att en film spelats in under lördagen, en film där en moraspelares kusin har huvudrollen.

Hetset inför cupen har redan börjat - så nice ;)

*

Nu är det dags för frukost och sen en liten promenad ner till tågstationen. Ska förska hinna ner i tvättstugan också...

Höjt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

FINNS VÄL NÅN SOM FALLER UR RAMEN I MIK...ÅXÅ...MEN ÄN HAR VI EN BIT KVAR TILL PÅSÄTTNING AV CHEER LEADERS OCH HUSTRU MISSHANDEL...

Anonym sa...

Har ni redan glömt lilja i landslaget.Klubbadress MIK.

Anonym sa...

haha din patetiska lilla MIK supporter... Caps har du hittat ser jag..

Emil Nilsén sa...

En bit kvar dit ja - men särskrivningar med stora bokstäver behärskar du till fullo.

Grattis!

Anonym sa...

säg aldrig nej till en man med gitarr!

Anonym sa...

Brudkuk!

Anonym sa...

Shysst grappar, nu vart jag ju festsugen

Anonym sa...

väx upp din jävla pajas....ett utseende endast en mor kan älska....å knappt det

Anonym sa...

Oj oj oj.. Du vet inte vad du pratar om. Nog finns det många som älskar denna karl. Han betyder mer för vissa än vad ni tror.