måndag, juni 18, 2007

Idag drog säsongen igång på allvar


Jag, Fotomuppen, Jidlünd, BolagsTomas och OwdalsPertan har jobbat tifo idag. Blev dryga tretton timmar i arenan - så skönt att vara igång.


Sitter nu hemma hos mig, rätt trött och riktigt hungrig. Pertan lagar mat och kikar ibland ut ur köket och ställer kluriga frågor som "är det dags för stekpannan nu?" eller "hur lagar man mat?" Skapligt skön snubbe.


*


Fick in en fluga i munnen på vägen hem från Hemköpg och kräktes på ett rockband...


*


Jag har sagt det förut och säger det igen:


Vaktmästarna i arenan är suveräna


*


Har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden, har haft en liten downperiod rent allmän. Ska försöka skärpa mig...


*


Oceans 13 var riktigt bra, sällskapet var snäppet bättre - fast det har jag ju redan skrivit om kom jag på nu.


*


Utgång i lördags, kunde konstatera rätt många saker:


Skutan är riktigt trevligt


Folk känner inte igen mig i kavaj


Det gungar rätt bra


Ryktas om Dropkick till Peace and Love nästa år - det vore inte heeeeelt fel.


*

Mat nu, och en öl till till det (nej jag skrev inte fel) - sen blir det ganska tidigt sänggång, förutom tifoarbete står gräsklippning hemma hos mormor och morfar på morgondagens arbetsschema.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Dropkick till P&L?! Shit, hoppas! =)

Anonym sa...

Schysst kavaj. Verkligen!

Anonym sa...

jag och några polare ska ner till Göteborg den 11/7 för att se Dropkick på Trädgår'n... du har inte funderat på att åka du oxå???

Emil Nilsén sa...

Surre:

jo, stiko han kan han...

thomas:

tack?

almen:

sveriges trevligaste tifogrupp ser Dropkick dagen innan, på berns. Sen blir det segelsemester.

Anonym sa...

ja det skulle jag oxå gärna göra men det var ju 20årsgräns på Berns och är alla 19 så vi drar ner till Götet ist....

det kommer bli århundradets röj har jag en känsla av.

Anonym sa...

Kavajen var snygg,påminner om den jag skänkte till myrorna i höstas.

Anonym sa...

Har du stängt av rättstavningsprogrammet? Skärpning!!

Anonym sa...

Får vi se dig på Peace and love i år också och i så fal vilka band skall du se ?

// kungalfonzo !

Anonym sa...

Stiligt, stiligt. :)

Anonym sa...

Glad midsommar, va rädd om dig!!! å glöm för all del inte legymsalladen till sillen.

Kram från Madagaskar!!!

Anonym sa...

Snygg kavaj! Miss Piggy-masken var festlig, är det maskerad eller?
Trevligt att se att du lagt byfånelooken på hyllan ett tag...

Emil Nilsén sa...

ta det lungt alla ni som glömmer skriva vilka ni är, hemsidan är på gång så ni kan lägga en cookie på er dator så ni slipper skriva in erat nick...

Risken är väl att man tappar morakommentarerna här, men va fan - det är väl som om dom skulle försvinna från Dalarna, ingen förlust...

Anonym sa...

avundsjuka är det bästa berömmet man kan få så tacka och ta emot!