torsdag, april 03, 2008

Knäckserien

Ja så känns det nu - knäckande. Oavsett hur det går så kommer jag släppa allt som har med hockey att göra fram till i alla fall en bit efter midsommar. Magen är helt kass, har spytt av sömnbrist, inte sovit bra sen Rögle borta, helt omöjligt att koncentrera sig på något annat än tabellräkning och reseplanering.

I morgon blir det i alla fall soft matchuppladdning med grillning och finsällskap.

Det är bara vinster som gäller nu, och hur jag än räknar och far så är det Brynäs borta som blir den avgörande matchen. En Läckerol Arena där vi från början inte verkade ha några problem att boka 2000 biljetter - men sen började Brynäsledningen dra öronen åt sig och, nästan på ett garnhuvveliknande sätt, försöka göra det så svårt för oss som möjligt att komma på besök.

*

Garnhuvvet ja - 150 Leksingar i mora - trodde han verkligen på det?

Enligt uppgift tycker drakarna att "klubben pissar på sina supportrar" och "det skjuts för lite Leksingar" - bägge citat från samma person i drakarnas styrelse.

Dessutom hävdar karln att dom vann läktarmatchen i FMMA och att det var oavgjort i Ejendals.

Tacka fan för att dom aldrig får nå styr på föreningen där uppe med sådana hypernollor i ledande positioner.

Dessutom kan dom inte uttala mitt efternamn - ska det vara så jävla svårt det?

*

Nya datorn kommer i morgon - lite skillnad mot min första burk som ni ser på bild ovan. Hur som helst så ska det jagas LTC-U-pojkar på CoD så fort datorn är up and running.

Tröskverket har snart tystnat för sista gången (eller i alla fall innan den byggs om till server)...

*

Gör man en assist till mora och ett mål för Leksand så har man inte tillfört nått och kunde således lika gärna inte varit med.

*

Mycket trevlig roadtrip idag, trevligt sällskap, mycket trevliga nya bekantskaper och bra inköp. Husligt som fan blev det: möbler, lakan, städutrustning, lite kläder och en ny fin tandborste.

*

Barnvakt åt Anton idag - och helt plötsligt försvann huvudvärken och illamåendet. Helt fantastiskt vad lite barnskratt och en stor portion köttbullar med makaroner kan fungera som balsam åt en just nu ganska trasig hockeysjäl...

29 kommentarer:

Anonym sa...

Gör en uträkning, sätt upp den, låt sen lagen göra upp. Heja fram (som bara LEKSINGAR KAN). Så tar vi små och stora steg från mora. RÄKNAR MED ER I västerås

Anonym sa...

SLUTA TRUMMA! DÖDAR ALL SÅNG. Hoppas du såg CL på tv igår. Så ska en läktare låta.

Anonym sa...

Så serien fortsätter.. I en annan del av Köping. Yes! Kommer att följa dig varje dag!

Anonym sa...

Vet faktiskt inte vad jag ska skriva..

Men du muppen som skriver att trumman dödar all sång.. Klart jag förstår dig om du är moring.. Vi hörde er inte ens..

Hade aldrig vart i eran jävla lada innan.. Men fy fan ni hör hemma i divison 1..
Sjunga när ni leder kan ni.. Men ni hörs fan knappt då..

Jävla tomtar..

Anonym sa...

johanzon

Nu kom jag på varför Tomteland ligger så nära *ora.

Tack!

Anonym sa...

Nu måste jag bara kläcka ur mig en sak...
Fan vilken stor sopa du är! Och du behåll tröjan på det äcklar!
// Sofi

Anonym sa...

sofi:

Visa hönan slyna!

Anonym sa...

sofi

Det stinker fisk här kan du förklara varför ?

tycker du ska sluta visa hönan nu din lilla padda

Anonym sa...

i en annan del av lek... f,låt köping -där hade du platsat emil

Anonym sa...

Emil Nilsén liten och klen,handtag i ryggen och maskätna ben!

Anonym sa...

MEN - småglin! Skärp er nu, inga såna där påhopp, bråka med varann i stället annars skvallrar jag för Tomtefar och då blir det inga paket i år. Då får Emil alla era också! Jobba på du Emil - "You look great" and "We are family"...

Anonym sa...

h a ha h a ha ha ha. Så många tyckande... Det är kval nu. Så största möjliga
TYYYYYYSSSSTTTTTNNNAD. /tack

Anonym sa...

Im gonna close the games in the playoffs

Anonym sa...

HAHAHAHAHA

4-8???????

SES PÅ SÖNDAG EMIL!!!!!!!

Då spelar vi definitivt kvar er i AS!!!!

Anonym sa...

VIK:are skit ner er. Näer Berglund drar har ni ingenting. Absolut ingenting. Precis som vi!!!

Anonym sa...

Se det positiva. ta med oss till nästa match att vi gjorde fyra mål, och vann skotten. Och,,hade snyggast knutna damasker. Fy f-n vad jag är trött på hopköpta j-a tjecker som åker på en skridsko. Hur f-n kan vi få stryk av lag som innehåller spelare som ratats av vår förening. Jag södjer gärna Tifot och och Superstars, men f-n vad jag är trött på ideologin i denna förening. Ok, vi hade ju 3-3 borta mot Oskarshamn vid full tid,b ra i andra perioden bla bla muppet show!! Helvete!!!!

Anonym sa...

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Om vi slutar med det här djävla gullandet så är det ett steg i rätt riktning. Vi skulle ha lagt oss när vi hade chansen att INTE få upp Mora i Elitserien. Nu får vi kanske en ny chans att lägga oss och jag hoppas verkligen att vi tar den!!! Det må handla om osportslighet men varför i helvete tror ni att FBK dominerade slutet av 90 och 2000 talet?? Ja inte fan var det för att de spelade ren och sportslig hockey och betedde sig sportsligt på alla plan. Man gör det som krävs för att vinna och inte en djävel kommer att klaga om man lyckas...

Nu är det slut på larvet nu är det skölden, färgerna och allt annat kan dra åt helvete!!! De som vill vara sportsliga fröknar kan spela i någon annan klubb.

Det var en bra grej att ta bort det här djävla Starsfjanten, låt oss nu ta nästa steg........

Anonym sa...

Fortfarande Älskar vi Emil !!
Men gråta, det är svårt att låta bli !! Tack för att mitt år blev det bästa någonsin!

Anonym sa...

Hur blir det på söndag? Är du med till V-ås Emil? är alla på?!

Anonym sa...

Satans jävlar!!! Orden som beskriver en Smålännings sinne just nu.. Inga sms på tellan... Ingen vågar väl... Enda trösten, Mora spelar också Allsvenska nästa år... Men för fan!! Jan banan, gör ditt jobb som kapten nån jävla gång!! Pucko rimmar och det är inte det enda... Tackling är faktiskt tillåtet i Hockeyns kvalserie.. Liksom hjärta!! Så jävla besviken att skit är det enda som kommer ut just nu...!!

Anonym sa...

Jag är ofta beredd att säga ifrån när jag läser här. Senast var jag beredd att säga ifrån efter kommentarerna från Sofi och #25, men orkade än en gång inte... Men efter Jammy och ett par anonyma fegisar... jag vill helst låta bli att svära för att undvika att sänka mig till er nivå, men... för i helvete! LÅT BLI att yttra sådana förbannat onödiga saker!

Anonym sa...

Förstår att du blev förbannad efter 4-7. Det såg väldigt viljelöst/taffligt ut i egen zon. Egentligen gäller det ju hela matchen. Men det är trots allt INTE kört. Skulle tex Rögle slå Brynäs på söndag har vi det NÄSTAN i egna händer igen, det enda som kan stoppa oss vid tre raka segrar och Röglevinst på söndag är oavgjort mellan Malmö och Rögle på tisdag!

Anonym sa...

Men lägg av för fan. Det är så djävla kört som kört kan bli. Vi skall spela i Allsvenskan nästa år, igen. Fethaja!!! Jag kommer att stå där på söndag som vanligt, ge mitt stöd som vanligt, och även nästa säsong. Men 08 är det djävligt KÖRT!!!

Anonym sa...

I höstas stod en leksandssupporter i tv och berättade för tittarna att klubbens värvning av en pensionerad NHL-målvakt var det största som hänt svensk hockey någonsin (större än OS-guld och VM-guld).

Det finns ett ganska larvigt uttryck, som sällan är verklighetsförankrat. Men för en gångs skull stämmer det faktiskt. Nämligen:

Hela Sverige skrattar.

Anonym sa...

LEKSAND, SUPER STARS, Vänner. SOLEN HAR GÅTT UPP, EN NY DAG. NYA MÖJLIGHETER. Stå upp, Le och var stolta. Det kommer nya segrar och fler förluster. Men ligg fan inte kvar, för det finns så många andra som gör det. Visa nu att vi aldrig sviker varandra.
/Leksing även efter min död

Anonym sa...

Om man som leksing är stolt efter gårdagens match har man ingen heder

Anonym sa...

Hahaha vilken kanonvärvning av er! Duncan Miller, vilket stort jävla skämt! Han och du liknar varandra i kroppsform.

Anonym sa...

Ja ni drantar har väl aldrig gjort er kända för att vara sportsliga!

Anonym sa...

Fy fan vad man skäms.Vilken jävla dålig coach.7650 ser att ED kommer tok fel in i matchen tjänste fel att inte byta efter första.