lördag, april 05, 2008

Fy fan

Just nu är jag bra sugen på att kapa precis allt och alla - totalt, ärligt, välartikulerat och elakt. Men med tanke på att världens sämsta lokaltidnings kriminalreportrar verkar ha den här bloggen som startsida så tror jag att jag skiter i det. Fast ni lyckas väl säkert få till någon häftig löpsedel av föregående mening ändå...

Hyenor

*

Leksands IF igår bestod av 7650 åskådare och fem hockeyspelare. Visst brukar det vara fler som tittar på än som spelar - men kvoten 1/1530 är lite väl även i Ejendals.

*

Västerås i morgon - självklart på plats, men va fan får jag för det?

Ja jag är bitter, fruktansvärt jävla bitter. Le åt det ni moringar och västeråsare som är inne här och gottar er. Le så mycket ni kan, för skadeglädjen är det enda ni har - ni som åker ur och ni som aldrig hade en chans att gå upp.

*

Fick som sagt nya datorn igår - tror ni den funkar som den ska? Naturligtvis inte. Varför skulle nått gå som det borde igår för när allt kunde gå käpprätt.

*

Planeringen var att fredagen skulle innehålla följande

Grillning, seger, lek med nya datorn, lite kärlek och en jävla fest.

Facit följer:

Grillningen blev inställd p.g.a. vattenskadat badrum.

Segern sket sig för det var bara fem spelare som brydde sig nog mycket.

Lek med nya datorn förvandlades till hat av taskigt grafikkort.

Kärleken blev en dumpning.

Festen blev trasiga kompisar och polisprat.

Bitter?

JA

31 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig. Känns tungt och jävligt.. Ses i Västerås.

Anonym sa...

Det finns faktiskt en person som följer LIF hårdare en dig Emil och det är Murphy, så som i Murphys lag.

Micke

Maria Tømmervold sa...

Det är inte mycket som är positivt i din tillvaro, men jag håller tummar för ett mirakel för er uppe i Dalom (på rätt sida av Siljan).

Anonym sa...

Äsch inte vara bitter nu Emil, det är ju vi som åker ur, det är vi som ska vara elaka och bittra, men va fan det har vi vetat hela songen, att ni inte går upp och vi åker ur alltså. Så nu går vi hand ihand mot div1 och kan vara lyckliga tillsammans. PUSS PUSS

Anonym sa...

"120 miljoner - 9 poäng"

Hela Sverige skrattar.

Anonym sa...

Ja fy fan Emil. Det måste vara tungt för dig! Du är nog den som satsar allra mest. Och om flera av spelarna hade lika mycket glöd som du har vore livet lätt för oss alla. Det är alltid mörkast före gryningen kom ihåg det och håll ut! Vi klarar det här också - ses i karamellhallen! Var rädd om dig!

Anonym sa...

Det är vid såna här tillfällen man verkligen inser att det är loggan man älskar, inte de som bär den...

Anonym sa...

fasen emil det är tungt idag,det va ännu värre igår..men nu blickar vi frammåt..vi ses i västerås,möjligen i bussen..försöker göra de bästa möjliga av resan...allsvenskan är inte så tråkig endå..vi har haft kul i år,har vi inte??va säger att vi inte ska ha de nästa år..då ska vi komma tillbaka,starkare än någonsin. såå väl mött i västerås!

Anonym sa...

Det är i motvind draken lyfter! Nästa säsong då blir det åka av. Dom jävlarna som inte kommer dit behöver inte komma sen heller! Vi ska tillbaks!

Anonym sa...

"It ain´t over until the fat lady sings!" Hon har inte sjungit än så upp med hakan.

Anonym sa...

"Ni fick mer pengar från hockeyligan än vad Rögle omsätter"

9 POÄNG!!

4-8!!!!


LOL LOL LOL

HELA SKÅNE SKRATTAR!!!!!!

Anonym sa...

Hyenor?
Polisprat?
Vad har du nu hittat på?

Anonym sa...

håll käften alla fega fittor, lång jävla näsa till er om vi går upp aif, chansen finns. så tills dess håll er kvar i era grottor

Anonym sa...

Kom igen nu, fan vi är van motgångar.Imorgon sjunger vi ut gurklunda.

Anonym sa...

Fniss, fniss
// Sofi

Anonym sa...

Stefan ->

Det har ni ju aldrig lyckats med förut , så vad får dig att tro att ni gör det imorgon?

Pajas.

Anonym sa...

Ge inte upp än
Vi kan inte ge upp än! Teoretiskt kan vi gå upp även om vi måste ha andra resultat med oss och en Leksing ger faktiskt ALDRIG upp!
Nästa säsong står vi på norra stå oavsett serie och med ännu större satsning och engagemang:)

Anonym sa...

Vad gulligt det är med 14-åriga anonyma fjortisar :)

Anonym sa...

Vad gulligt det kommer vara med en gråtande fårskock på sektion G i ABB Arena imorgon.

Anonym sa...

a sa.
Kom och säg det mellan fyra ögon.
På internet kan man va tuff som bara vunnit en match.
Pajas.........................

Anonym sa...

Hejsan Emil. Lider verkligen med dig och hela bygden. Skulle gärna vilja veta vilka fem du tyckte spelade hockey igår.
Lycka till i Västerås.

//finduskocken

Anonym sa...

Jag är visserligen inte Leksing, men jag såg matchen, och det var i princip bara 4de femman som verkade vara intresserade av att spela.

Av vad jag sett i både elitserien och allsvenskan i år så borde leksand vara det bästa laget i kvalserien förutom möjligtvis Brynäs. Varken Mora eller Malmö har imponerat speciellt tycker jag (jaja, jag blir väl sågad av moringar och malmöiter förstår jag).

Men tyvärr för eran del verkar det som om Malmö och Rögle har lyckats prickat formen och spelar för tillfället över sin förmåga. Leksand å andra sidan verkar ha prickat en svacka och underpresterar.

Tråkigt tycker jag, jag ser gärna leksand i elitserien, helst tillsammans med Brynäs.

/Färjestadare (jaja, jag vet vad ni antagligen tycker)

Anonym sa...

Jag hoppas du visar upp ditt rätta jag med KRAV på läggmatcher o grejer framöver. Ökar säkerligen stödet för LIF,,,eller INTE !!!

Anonym sa...

Kom igen nu Emil. Så länge lampan lyser så kämpar vi för att vi ska ta tillbaka elitserieplatsen. Fler lag kommer å få nervdaller nu på slutet. Keep up the good work!!

Anonym sa...

Tänk att så många motståndar fans är så jävla avundsjuka å kåta på leksand..så fort det förloras så är dom här..som sagt..leksands if..sveriges lag :)

Anonym sa...

anonym:

jag hoppas du visar upp ditt rätta jag med fega ej underskrivna kommentarer på en blogg - ja men se där ja - jag har redan fått rätt...

Anonym sa...

Stefan ->
Du är varmt välkommen att få höra det mellan 4 ögon i eftermiddag :)

Du finner på sektion S.

Anonym sa...

man blir ledsen när du är det! ses snart allihop? <3

Anonym sa...

Heja leksand! Hela Sveriges lag, hahahahaha.

Anonym sa...

Livet är hårt. Men jag vill som alla andra, att Leksand ska upp (men det vågar ingen säga). (Vi tänker eko)... Brynäs kvalar ju oxå, vi ligger lika taskit till som LIF. Det enda posetiva att spela allsvenskhockey är att Sveriges två bästa lag gör det. -Brynäs och Leksand. Det är hårt att Leva. men brynäs klarar det nog! Vi ses nästa vår! :) //Linnea

Alfahonan sa...

Här EMIL - bara till dig!
http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/