söndag, april 13, 2008

Hej då bloggen


Det andra stora beslutet jag tagit på sista tiden, faktiskt för två månader sedan, är att sluta blogga. Vilken jävla resa det varit - höjdpunkter och ruskigt djupa dalar - det blev 552 inlägg sedan den sista oktober 2005 och jag ångrar inget jag skrivit.


Visst har det blivit ett par fylleinlägg och jag som lider av överdriven ärlighet i vanliga fall har självklart då och då klivit över gränsen till det politiskt korrekta. Nu är det ju så att jag oftast lever livet på andra sidan den gränsen, där jag tycker att ärlighet är långt viktigare än att försöka låta bli att uppröra folk, och naturligtvis har det avspeglat sig här.


Faktum kvarstår, jag har inte raderat något i efterhand - detta då jag från början bestämde mig för att om jag skulle göra det här så skulle det komma från hjärtat.


Dock har det blivit lite återhållsamt efter att Dalarnas Tidningar började använda bloggen som startsida för att profitera på mina känslor och åsikter. Jag skulle ljuga om jag skrev att deras bristfälliga försök till kvällstidningsjournalistik inte påverkat beslutet att sluta, men det har inte haft någon avgörande betydelse - jag vet liksom inte hur man gör när man viker ner sig.


Sen tycker jag att det är tråkigt att folk inte kan skilja på mig och Leksands IF. Bloggens kommentarfunktion har många gånger fungerat som något slags anonymt alternativ för att framför kritik mot klubben. Det är synd att det finns så många fega jävlar som inte vågar stå för det dom tycker. Det är även synd, och även det en anledning till avslutandet, att folk som gång på gång går över gränsen och blir ombedda att sluta kommentera inte hörsammat detta.


Vad händer nu då? Ja jag vet inte, har en del grejor på gång men jag tänker inte göra som vanligt och ta ut något i förskott. Det som händer får helt enkelt hända - ni lär märka det.


Nu ska jag njuta av våren, mysa med Ida, leka med Anton, köra fyrhjuling, skjuta djur, grilla och ha en allmänt bra sommar.


Over and out - dalastark.blogspot.com säger hej då för alltid och jag säger tack för den här bloggvändan.


Stort tack till alla mina vänner och även till er som inte riktigt har förstått er på mig. Vi ses på läktare runt om i landet även nästa vinter.

LTJD

77 kommentarer:

Anonym sa...

Vi respekterar ditt beslut Emil, men vi kommer att sakna dina inlägg. Ha en riktigt bra sommar så ses vi i höst! LTVD
Tomtemor och smånissarna. PS Tomtefar hälsar också

Anonym sa...

kommer sakna denna blogg

Anonym sa...

Usch vad tråkigt att du slutar blogga. Det har varit väldigt intressant och underhållande.

Tur iaf att det trista beskedet inte var att du skulle sluta i klacken. Ser redan fram emot nästa säsong i Ejendals.

Trevlig sommar och keep up the good work önskar Per i Ludvika.

Anonym sa...

Tack för allt.

Vi ses på norra.

Anonym sa...

Tråkigt för oss som haft nöjet att läsa din blogg. Stundtals betydligt mer sting i din penna än bloggar i media. Att inläggen inte alltid skiljer på dig och LIF är nog ofrånkomligt, och tja, pingis är väl inte det första man tänker på när man hör ditt namn? Jag själv skriver anonymt, men som halvgammal gubbe går jag bet på inloggning gång efter annan. Ibland kommer jag in hälsar "Abris är trött på handväskor"

Anonym sa...

Tack för bloggen! Du har räddat många tråkiga dagar på jobbet.
Jag ser ju absolut hellre att du slutar med bloggen än med klacken.
Tusen tack även för säsongen 07/08 både hemma och borta. Jag ser redan framemot 08/09 och ett gungande A2. "Flamman" om du läser detta, tusen tack även till dig och dina trummor.
Ha en skön sommar så ses vi i EA i höst

Anonym sa...

Emil Jag kommer att sakna denna blogg, det är den ända sportrelaterade bloggen som jag läst och haft som favorit. Även om jag inte har hållt med om allt du skrivit, så har det varit ett rent nöje. Kommer hem till Leksand ca7/5
Bercan

Anonym sa...

Emil!!
Jag har full förståelse för ditt beslut och du har min respekt för att du står för vad du säger.

Lika ledsen som jag blir för att du slutar blogga , lika glad blir jag över att dom fortsätter stå längst fram och bära vår vackra fana.

Lycka till med vad du nu hittar på.

Anonym sa...

Neeeeeeeeeej!!!!!!

Anonym sa...

Tråkigt att du lägger ner bloggen!

Den enda läsvärda bloggen som profilerar sig på Leksands IF och klackverksamheten...

Tycker också att det ofta var lättare och läsa om vissa hockeyrelaterade saker här en på superstars forum som jag tycker hålle rpå att balla ur fullständigt!

Jaha, då kan man ta bort RSS-feeden då. Tråkigt som fan!

/F

Anonym sa...

Tack Emil, för dina läsvärda rader här.
Förstår att du lägger ner. Grymt imponerad att du orkat så här långt.
Trevligt att få läsa om sin hembyggd, trots att jag bara blev inflyttad Leksing i år, men återvänder gärna en dag när man ledsnat på huvudstaden. Men en sak är säker, ledsnar på vvårt kära hockeylag gör man aldrig.
Vi ska tillbaka..

Väl mött på en hockey arena i höst...Längtar redan
Tack för mycket läsvärt blogg. Tack för ditt engagemang för vårt kära Leksands IF..Tillsammans är vi starka. Ses i Ejendals i höst.

Mvh Roger,

Anonym sa...

Nu försvann lite av vanliljsåsen på bajskakan. Men men, smell you later på någon b-läktare i någon b-hall mot något b-lag.

Anonym sa...

Tråkigt :(

Kollar bloggen flera ggr/per dag.

Men jag har full förståelse för ditt beslut och huvudsaken är att du blir kvar på norra, annars vore det förjävligt ;)

Anonym sa...

Tråkigt :(

Kollar bloggen flera ggr/per dag.

Men jag har full förståelse för ditt beslut.

Huvudsaken är att du blir kvar som klackledare, annars vore det förjävligt ;)

Anonym sa...

fan.. ursäkta dubbelpost, skulle bli en redigering bara..

Anonym sa...

Hemskt tråkigt att du lägger ner bloggen, Men som många redan sagt: Ses på en arena i sverige nästa säsong. Å då ger vi järnet...
Tack för en väldigt läsvärd blogg !!!

Backeman sa...

Vill även jag instämma i sorgesången. Detta har alltid varit favoritbloggen, den första jag började följa på allvar. Respekterar ditt beslut men hoppas ändå att du kommer tillbaka :)

Precis som andra sagt så är det ju skönt att det var bloggen som rök och inte klacken, om man nu måste välja :)

Keep up the good work så ses vi i EA till hösten!!

Anonym sa...

:-( Tråkigt va ordet, men som alla andra har sagt så förstår jag ditt beslut.
Har som så många andra varit in så gott som varje dag för att läsa dina inlägg...så nu blir de tomt. Har inte skrattat så mycket som jag gjort ibland när jag har läst dina inlägg.
Tack för det...å ha en underbar sommar!!
Ses på norra i september!!
Å, jag håller me alla andra om att de va tur att de va denna blogg du skulle sluta med, å inte att stå inför oss å "leda oss uti sång"!

Kramar på dä!!

Anonym sa...

Skit TRIST... Det har varit ett nöje att "läsa dina tankar". Jag kommer att sakna det. Lycka till i framtiden, vi ses kanske i sommar i LEKSAND. Om inte i allsvenska där vi ska rocka fett på läktaren.

Tack Emil

/Super Lind? Ja som fan

Anonym sa...

Tack för en underbar blogg. Men som andra säger, kanon att du fortsätter i klacken.

Anonym sa...

Tack för en trevlig blogg Emil :)

Vi ses i hemmapremiären, och jag förväntar mig ett kanontifo!

Anonym sa...

Emil, ha en skön skön sommar och glöm allt vad hockey heter ett tag, det kommer i alla fall jag att göra. Tack för den här tiden.
/Emil

Anonym sa...

Bästa bloggen någonsin

tack

Anonym sa...

:( synd att du slutade blogga... inte det beskedet jag ville ha bloggen är skoj...

Men jag hade hoppats att du hade slutat som klackledare!!!

Jag menar du tänkte sluta när vi gickt till slutspel mot SSK va f-n gjorde du inte det för sluta dra ut på våran plåga och sluta som klackledare NU!!!

Anonym sa...

Nu har moringarna ingen blogg att hänga på och dregla och inget hockeylag heller vilken vecka de har haft.Hahaha.Ha en bra sommar Emil.

Anonym sa...

Tråkigt! Bästa bloggen som finns. Synd att du inte fortsätter. Hej då Bloggen # 1

//Johan

Anonym sa...

Trist att du slutar med bloggen, kommer sakna den.
Tack för det kanonjobb du, LTC o Superstars gjort i år!

Lycka till!
Anna

Anonym sa...

Tack för en suverän blogg. Kommer sakna den.

/Karlsson

Anonym sa...

jag är jätteledsen för att du lägger ner bloggen. den är ju den bästa! :'(

Anonym sa...

Tack för en fantastisk blogg Emil!
Ses på Norra Stå i höst, eller jag sitter ju bredvid på handikapp:)

//Bellemare

Anonym sa...

Slut på ordbajsandet nu då! Emil, du har vid flera tillfällen sagt att du ska sluta som så kallad klackledare(låt klacken bli spontan!). Enbart för att få uppmärksamhet. Du vill känna uppskattning, inget konstigt i det. Det vill ALLA. Du gör det lite mer.. offentligt bara. Jag tror att det är samma sak nu med. I november är bloggen tillbaka. Tills dess!

Anonym sa...

Bloggens bästa citat: "Tretton-med-en kasse-för-en-hundring"

Citeras varje gång vi går till bolaget...

/UppstigsMasarna

Anonym sa...

Tack för en mycket läsvärd blogg som även en lappjävel ifrån Luleå har kunnit sitta och garva åt... Men vart fan tog klubban vägen egentligen?!? :D

Anonym sa...

Hjärtligt tack Emil för fantastisk underhållning under många år. Den första och enda blogg jag har läst och den har ju verkligen bjudit på massor av känslor! Nu finns inget annat alternativ!

Det enda positiva med detta kanske är att Leksand tar sig hem igen, eftersom sen du började blogga har vi inte lyckats nå de två första platserna i kvalserien på tre försök! Jag hoppas nu på ett trendbrott i april 2009!

Vi ses på norra!

/Mopers (Leksing i Mora)

Anonym sa...

Lycka till med ditt engagemang inom Leksands IF. Bra läsning har det varit. Många skratt !

// Jonas

Anonym sa...

Synd, man måste gå vidare någon gång. Det känns som ett läger som tagit slut. Tomhet.....

Anonym sa...

Tack för trevlig läsning!!
Lycka till med livet!

Anonym sa...

Ses i höst Emil!

/

Globrtrotter sa...

Hej!!
Tack for att du ville blogga och var sa arlig!!

Jag har alltid langtat efter att lasa ditt nasta inlagg.. det har varit ett stort noje att lasa vad du har tankt och tyckt.. och fa lite insider imformation om hur laget ar.

hoppas att du gor det som kanns ratt.. och att du kommer tillbacka.. jag langtar..

Lycka till med Livet /Oskar

Anonym sa...

Stackars Emil livet är förjävligt tidningen skriver om dig. Nu ska du sluta blogga också för du orkar inte längre. Allt är hårt.
Jääääääävla trams. Vem bryr sig om denna blogg och om leksingar i allmänhet. Ni är så uppblåsta så det finns inte! Skönt att ni inte gick upp ser framemot att få spotta på Ejendals Arena i höst igen.

Anonym sa...

Då får man tacka för en underhållande läsning under ett par års tid. Du finns ju kvar ändå och det är det viktigaste.
Lycka Till.

Anonym sa...

Saltgurkan:

VM i att säga emot sig själv. "Vem bryr sig om den här bloggen" - ja du tydligen då du orkar skriva här.

"vem bryr sig om leksingar" - ja du tydligen som tyckte det var bra att vi inte gick upp.

Anonym sa...

Lägg ner bloggen så du har råd att betala böterna ist.!

Anonym sa...

Tompa:

Nej jag tycker inte han ska lägga ner bloggen! Vad är det för böter du pratar om? Du yrar bara... Emil kommer alltid att vara en förebild för oss andra supportrar i Leksand! Emil är och kommer alltid att vara en hyvens kille som sätter lagen i första hand! FRID!

markusm sa...

tack för en trevlig läsning(:
take care!

ost sa...

Töligt att du slutar blogga!

Anonym sa...

Saknar redan Emils blogg. Någon läsare som kan tipsa om något surrogatlikannde, som har fokus på Leksand och livets övriga frågor(i nämnd ordning)
/hälsar anonym fegis

Fotomuppen sa...

http://daajvidundpaartan.blogg.se/

världsklassig blogg

Anonym sa...

denna blogg har hållit mig vid liv

Anonym sa...

Tack för bloggen! Den har allt som oftast varit läsvärd, ärlig, öppen o nästan saklig ibland, det är man inte bortskämd med i sportsammanhang! Skönt att du blir kvar längst fram på läktaren!

Anonym sa...

Tack för en kanonblogg...

Anonym sa...

Jag kommer att sakna din blogg! Sköt om dig och de dina och ha en skön sommar! Vi ses på Norra!

Kram Emmo

Anonym sa...

Började läsa denna blog bara för några månader sen, tråkigt att den ska sluta då det utan tvekan är bra läsning varje förmiddag.

Du verkar bara ha bra intressen, poker, football, lif, mat och ta det lugna. Creds för att du skrivit så länge! Hoppas på att se dig i copperheads i sommar trots allt! LTJD

Anonym sa...

men hallå bara för att du lägger ner bloggen tycker jag att du ska tacka och svara på kommentarerna

Anonym sa...

Kommer sakna den.
Du är den bästa klack ledaren iaf.

Vi ses!
/Karlsson

Anonym sa...

Emil!!
Förstå att du är bäst i Sverige på många saker!!
Ses på norra till hösten!!
Mer taggade än någonsin!
Ha en sköööön sommar och tack för din blogg.

Anonym sa...

Vad liten och smärt du var då det fotot togs! Börja med GI-metoden så löser det sig.

Anonym sa...

Snälla. Skriv ett par rader i månaden bara :-(

Anonym sa...

kom tillbaka emil!! <3

Anonym sa...

vad snygg du var på fotot säg mig....vem är din kompis till höger...?

Anonym sa...

VI SKA TILLBAKA!!!

Anonym sa...

Lika så denna Blogg

Anonym sa...

DRA IGÅNG BLOGGEN FÖR FAAAAN!!!

Anonym sa...

Blogga, blogga, blo-ogga
Blogga, blogga, blo-ogga
Blogga, blogga, blo-ogga !

Anonym sa...

Grattis till jobbet!!!

Anonym sa...

Grattis med ditt nya jobb! Och ha det bra på fredag...

Anonym sa...

men snälla, dra igång bloggen!

Anonym sa...

kom tillbaka älskade älskade emil½

Anonym sa...

inte en dag försent! /789

Anonym sa...

Gör comeback nu Emil;)

Anonym sa...

Hej hej! Har just sett på Stikos blogg att du har det bra! Skönt, men vi saknar dig ... :-(
Tomtemor

Anonym sa...

DAGS ATT STARTA UPP BLOGGEN IGEN EMIL. FÖR OSS SOM BOR I STOCKHOLM ÄR DU VÅRT INFORMATIONSRÖR IN I DEN HÄRLIGA LEKSANDSANDAN. MAN SITTER LIKSOM OCH ANDAS IN DEN HÄRLIGA LUFTEN OCH DET VACKRA SOM DALARNA GER EN GENOM DIG.
KOM IGEN!
//B

Anonym sa...

Fan nu när det börjar vankas hockeytider igen så kommer man sakna denna underbara blogg. Grattis till anställningen också!

Anonym sa...

Ska du inte ta och börja skriva igen

Anonym sa...

Skit ner dig,tjocksmock!

Anonym sa...

Var är Drakarna?

Anonym sa...

Lek i sanden ligger sist i Kvalserien med NOLL poäng! Gött var ordet!