lördag, april 12, 2008

Softa

Ja just nu känns det som att det är det bästa. Kolla film, spela lite poker, kramas lite, laga mat, äta mag, kolla lite tv, dricka vatten och bara ha det så mysigt man kan ha det som allsvensk hockeysupporter.

*

Ryktena har redan börjat gå. Vem stannar, vem drar, vem får sparken, vem vill inte vara kvar o.s.v - jag försöker att inte bry mig om saker jag ändå inte kan påverka. Jag vet att jag är kvar nästa år, det kan jag påverka och det har jag bestämt mig för redan nu. Det får räcka så...

*

Jag och Ida har snart kollat igenom hela miniserien Fiendens Fiende. Ruskigt bra sex timmar svensk tv - rekommenderas. Blir att se slutet alldeles strax och efter det blir det Blood in - blood out som jag av någon anledning missat. Ska tydligen vara riktigt bra även den.

*

Sover betydligt bättre nu än under kvalet, och framför allt mer. Inget klockställande föräns på måndag, det är ruskigt nice och innebär alltså att jag får sova tills jag vaknar av mig själv. Lite av en favoritsysselsättning.

*

Började lite smått planera göteborgstrippen i går. Så mycket som ska hinnas med på tre dagar. Liseberg, Räkan, La Gondola, Erik Dahlbergsgatan 4, Theo, Körka o.s.v. - men det ska nog gå. Jävligt nice ska det bli.

Försöker även kolla upp den här Idre Yran som Pertan och Dääjvid vill ha med mig på.

*

- Thomas Skogs har det största hjärtat i hela föreningen, pratet om Timrå är bara en tidningsgroda, Skogs ska vi jobba stenhårt för att få behålla.

Janne Simons

*slänger fram hängtuttarna*

*

Gick fruktansvärt bra på nätpokern i förmiddags - och fruktansvärt dåligt på eftermiddagen. Sjukt hur det svänger. Sen lyckades jag slarva bort en hundring på att inte vara uppmärksam när jag skulle livespela på Göteborg - Norrköping.

Ska nog ge fan i att spela hungrig framöver - både poker och live.

*

Verkar vara fest i Västeråsleden ikväll. Jag är rätt övertygad om att det inte blir någon särskilt vettig konversation om jag skulle svara så jag tror jag hoppar över det.

*

Bastu mitt i natten mellan torsdag och fredag var nog inte en så bra idé. Det fanns folk av en annan, mer bastuvan, nationallitet där och dom gillade det här med att slänga vatten på stenarna. Jävlar va jag bränt mig på armbågen.

Blev erbjuden att hänga med några ur laget på en festhelg i Sälen - hade nog gjort det också om jag inte legat i koma hela fredagen. Kanske lika bra det - det är skönt att vara hemma och softa också.

Så nu blir det så - åter till softningen.

I morgon kommer några av er att bli ledsna och några av er glada, det är jag rätt säker på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Emil! Ta det lugnt, vila upp dig med din förälskelse*/kvinnan i ditt liv och förbered dig inför kommande säsong. Du behövs!
/Neggonuckan

solna sa...

hej Emil! tack för att du finns och att du är den du är! Du är alltid välkommen till oss till stugan för en kall öl och bastu! Kom i sommar, ta med din Ida! Kramisar från niva, fast inte han utan a & m

Anonym sa...

Vad händer i morron :O

Anonym sa...

Ska du flytta till Sundsvall ?:/ Eller är det något om nån spelare i Leksand?

Anonym sa...

Trist att du slutar blogga..
/B

Anonym sa...

Du skojar inte ska du väl sluta blogga? Jag har dig som första sida och din blogg är bland dom bästa som finns:'(

Tove sa...

vadå sluta blogga, vad får ni det ifrån? :O

bara du inte slutar som klackledare. visst vore det tråkigt om din blogg försvann men inte närmelsevis lika tråkigt som om du slutade regera på norra. du märker väl själv hur illa det låter (om det låter alls) när du är nån minut sen efter en periodpaus...

Anonym sa...

Varför ska du sluta blogga för?