onsdag, april 09, 2008

Varför gör det inte mer ont än så här?

Ja jag vet faktiskt inte. Ondast gjorde det efter Rögle hemma - då var jag arg, ledsen, nere och helt jävla matt. Nu känns det bara tomt.

*

Frekventa besökare på norra ståplats bör utan undantag gå med sträckta ryggar under sommaren som nu följer - vi har gjort allt som stått i vår makt. Vi har skapat dom bästa yttre förutsättningar ett hockeylag kan ha under match.

*

Redan på vägen hem i går, bara i vår buss, anmälde sig 21 personer till bortapremiären säsongen 08/09. Det är stort.

På samma hemresa ringde bägge kvällstidningarna och undrade hur jag kände inför morgondagens match. Jag vet inte hur jag känner riktigt, men jag tänker hur som helst hålla det för mig själv - spelar ingen roll vilken ställning jag tar: Ingen rubriksättare ska få sätta tänderna i lösrykta citat.

*

Sittplatsfolket ska även dom gå rakryggade i värmen - ni är underbara!

*

En match kvar på den här säsongen. Sen väntar ett hockeyfritt kvartal med grillning, fiske, resor, upptåg men troligen ingen fotboll för mig. Det var ett av två svåra beslut jag tagit den sista månaden. Beslut två kommer jag skriva om efter kvalets slut.

*

Malmö med ny arena, mora som aldrig tar sig tillbaks om dom åker ur nu och Brynäs som redan nu hotas av ekonomiska bekymmer och en svikande publik. Nått av lagen som gör oss sällskap nästa säsong kommer få ett helvete.

*

Jag är så glad att jag är Leksing. Fy fan för att vara ett av alla de bittra kräk som ser större glädje i andras olycka än i sin egen lycka. Tänk att vara en liten lortmoring som i princip skiter i hur det går i morgon - han/hon är så glad över det som hände igår.

Tänk att ha varit en liten brynäsfjant som försökte få igång slagsmål igår och sen stod och sjöng "allsvenska Leksand" när chansen att man själv blir allsvensk nästa säsong är överhängande.

Kärleken till skölden kommer aldrig övertrumfas av avsky och hat gentemot något annat lag - aldrig!

*

Vi ses i morgon bröder och systrar - låt oss avsluta den här säsongen på ett värdigt sätt.

65 kommentarer:

Anonym sa...

"Kärleken till skölden kommer aldrig övertrumfas av avsky och hat gentemot något annat lag - aldrig!"

Amen!!

Anonym sa...

Väl talat!

Har själv fått massa hån och skadeglädje av pinsamma vikare som tycker det viktigaste varit att Leksand inte går upp...viks insats har kommit i andra hand...

Pinsamt!

/ Jergus Baca

Anonym sa...

"Kärleken till skölden kommer aldrig övertrumfas av avsky och hat gentemot något annat lag - aldrig!"
Detta skrivet av mannen som krävde läggmatch mot Mora när de gick upp i elitserien...
Men OK, det var fyra år sedan och förhoppningsvis har du mognat sedan dess.

Anonym sa...

Angående ditt 2:a "svåra" beslut: Du har väl ändå inte tänkt att skaffa sittplatsbiljett till nästa år?

Hoppas verkligen inte det!

Får man vila några månader nu så är i alla fall jag laddad för sköna matcher igen - oavsett om det är Färjestad eller Bofors!

Anonym sa...

Tror moras och brynäs supportrar är av samma gen.Det är nåt som inte står rätt till hos kräken.
Imorgon håller man på rögle och malmö.

Anonym sa...

En äkta Leksing viker aldrig ner sig. Jag frågade grabben igår om han ville åka på sista matchen. Vi har bokat den för länge sen. Grabben sa "man skall stödja sitt lag i motgång som medgång"
Jag och grabben kommer i morgon att finnas på plats i våran egen borg, ejendals.
Bosse i Kolbäck

Anonym sa...

Hejsan Emil.
Åkte från V:ås till gävle igår för att stötta leksand. Kan ärligt säga att det var med stolthet jag gick ut i från hallen. Aldrig har jag varit med om så trogna,hängivna och icke skadeglada fans som leksand har. Ni var fantasktiska igår!!
Brynäsklacken var en fågel-lort i jämförelse. Tryck på ordentligt imorgon också. Vi ses där.

//finduskocken

Anonym sa...

Hej igen.

Glömde säga att jag hoppas att ditt andra svåra beslut inte är att sluta som klackledare eller i LTC. Vad skulle hända då? Det är ju du som är Superstars Emil...

//finduskocken

Anonym sa...

" Anonym sa...
En äkta Leksing viker aldrig ner sig. Jag frågade grabben igår om han ville åka på sista matchen. Vi har bokat den för länge sen. Grabben sa "man skall stödja sitt lag i motgång som medgång"
Jag och grabben kommer i morgon att finnas på plats i våran egen borg, ejendals.
Bosse i Kolbäck

2008-04-09 18:49"

KOLBÄCK!!!

LOOOOOOOOL

Anonym sa...

Jag hoppas att ditt andra svåra beslut inte är att sluta som klackledare.
Vad händer då med klacken?
Det finns ingen som leder en hockey klack lika bra som du.
från en TMG medlem

Anonym sa...

"Aldrig har jag varit med om så trogna,hängivna och icke skadeglada fans som leksand har. "

HAHHAHA, snacka om att kasta sten i glashus...

Anonym sa...

Ett förslag: LIF ska betala lön till Emil för hans jobb som i första hand tifo-chef och klackledare. Sedan finns det ju annat att göra i en ishall samt på resorna.
Då behöver Emil inte sluta som klackledare och har ett jobb att leva på.

Hade tänkt komma upp i morgon men bussresan genom Mälarmasarna blev inställd pga. för många avhopp (medgångare?)så:
Ha en glad sommar Emil!!

Anonym sa...

Det som hördes mest på Sverigewebben igår var Superstars, heder till er alla som som följer LIF land och rike kring som RIKTIGA krigare!!

Med den energi ni bör tillföra så skulle iaf jag vilja se lite mera gnugg av våra spelare och även lite fler tacklingar!!

Emil keep up the good work!

Anonym sa...

Pfft..vart Leksand än må spela så kvittar det för min del. Det viktigaste för mig är att Mora blir kvar i elitserien, något fokus på leksand har jag aldrig haft. Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte haft något emot att ha er i ES samtidigt som oss. Dock fäller jag inga tårar över att ni inte tog er upp. Trevligt dock att se att du lärt dig sen sist, att inte yppa dina egentliga känslor om morgondagens match. Dock verkar det inte gälla alla i erat supporterled. Det skriks rätt friskt om läggmatch på sina håll.

Anonym sa...

Nästa år vill jag se en sektion på sittplats med etablerat klackfolk.
Nordvästra hörnet, kanske?

För oss som, lite äldre, som fotfarande vill sjunga men inte ha en massa fjortisar som luktar sprit och sms:ar hela matcherna.

En sittplatssektion skulle vara guld värt för stödet. Man "hetsar" ståplats till oanade höjder. Och får med sig sittplats på mer än "klapp"ramsor. Tänk er 50(mogna;)) man på sittplats som sätter igång.

Tror också det är ett sätt att få tillbaka folk som passerat 25 som "alltid" stått i klacken, men av olika anledningar lämnat den, men ändå vill hålla igång under match.

Anonym sa...

Imorgon står jag och flera vänner på norra för att ge laget i vårat hjärta en värdig avslutning på en annars fin säsong. Det finns många juniorer som kommer att växa nästa säsong och kriga till sig en plats i laget. Bitter och förbannad efter Röglematchen men knyter nu näven och längtar till nästa säsong.
Imorgon - Halsduk och tröja på och vissa stöd från norra stå!
/Challe

Anonym sa...

Kava: Nej. Man ska inte ta betalt av klubben för att supporta den. Vilka mer ska då få betalt? Gå på 20 matcher, sjung sönder er, få 15 000 i månaden?
Nej.

Alla vi andra måste jobba för att få pengar som vi lägger på nöjen, såsom hockey.

Emil Nilsén sa...

Anonym tre:

Ja, det stod i tidningen - det måste vara sant. Jag sa utförligen "jag vill inte se någon rubrik om att jag kräver läggmatch" - men den rubriken sattes ändå.

Och nej - kärleken till skölden övertrumfades ej heller då av avskyn gentemot mora.

Anonym sa...

forts. Kava: Däremot kan han kanske få ersättning av Superstars. Med dom intäkterna bör det finnas pengar över till något sådant.

Men Leksand är en idrottsförening, med idéellt arbetande folk.

Går Superstars medlemmar med på att ge honom ersättning, visst. Men inte att moderföreningen ska ersätta någon.

Anonym sa...

Just nu har Superstars cirka 2000 medlemmar. Det mulitplicerar vi med 300 kronor.Det blir 600 000(!).
Med tanke på att det i stort sett inte var någon bussresa under grundserien och endast två bussar till skåne under kvalserien bör det finnas STORA pengar i den föreningen. Ge Emil en del, om det är det som behövs. Förstår inte var pengarna går annars...?

Men snälla, skrota trummjävlarna.

Anonym sa...

Jag tycker Emil gör ett grymt jobb, lägger ner så jäklans mycket tid för sin kärlek. Men om han inte vill eller orkar vara klackledare längre blir det nog ännu värre om alla kräver av honom att han ska vara där. Vi alla vill ha Emil som en ledare och inspiration, någon som kan få igång så mycket folk, men det är hans beslut och han kommer säkerligen inte svika varken Leksands IF eller fansen.

Kämpa på Emil, Kämpa på alla Leksingar, nu jävlar visar vi att vi har lika mycket hjärta som Ollas.

*

Tror inte på någon läggmatch, de gjorde det inte förut och gör det nog inte nu heller. Jag är mest glad över att kunna vara stolt Leksing oavsett vilken serie *ora spelar i. fast iofs, de jävlarna har inget i finserien att göra. :)

Ses på Norra imorgon.

/Leksing tills jag dör.

Anonym sa...

Varför ska vi skrota trummorna? Flamman är ju KUNG, sätter halva stämningen, resten sköter Emil. Och Emil - Du får inte sluta !!!

Anonym sa...

Tack Emil!!!
Tack för ditt engagemang och tack för allt ni i LTC åstadkommer. Betyget blir sveriges bästa fans och det kommer från fler håll långt utanför vårat Leksand.
Nästa år går vi upp (förståss) så jag hoppas att ditt beslut nr 2 inte betyder att du inte tänker vara en frontfigur nästa år.
Å andra sidan har även du rätt till ett eget liv och vilket beslut du än fattar är åtminstånde jag dig evigt tacksam för allt du gjort hittils.

Anonym sa...

Ska vi skrota trummorna :O Det är ju du och Flamman som sätter stämningen !

Anonym sa...

Jag är så glad att jag är Leksing!!
Det är dina ord Emil.
Och jag blir så glad över att höra dom från dej.

Hos oss Leksaningar finns något specielt,vare sej vi kommer från Märsta,Leksand,Uddevalla,Rimbo,Tranås eller vad det nu är.
VI GER ALDRIG UPP!!!

Jag är så jävla stolt över att vara en av er alla Leksingar.
Och du Emil.... Det ni gör är helt underbart.¨
Vi knyter alla näven i fickan.......

Anonym sa...

Precis, trumman är halva stämningen. Ska inte SÅNG vara hela stämningen?

För övrigt, Leksands IF ska inte betala för att få stöd.

Anonym sa...

Kul med egnagemang med lite småfånigt med detta tjat om Mora. Vi konkurrerar inte på något vis om varken sponsorer, publik eller ens spelare? Jansson och Eriksson var ju petade Leksandsspelare. Tycker Morasupportern uttryckte sig väldigt nyanserat, något i stil med ganska kul om ni går upp men egentligen bryr jag mig inte. Är det något lag jag inte tål så är det MMÖ och Percy. Vore iofs kul med klassiska matcher i AS nästa år om båda skånelagen går upp.

Anonym sa...

Leksing tills jag dör!!! Så jävla enkelt är det..Brynäs fans är invalida muppar som kan fara å flyga..jag ber till gud att brynäs hamnar i allsvenskan..då ska jag festa i en vecka..

Anonym sa...

Brynässupportrarna var bland dom tristaste och tråkigaste människor jag har träffat. Om man ens kan kalla dom supportrar?
All cred till er i leksandsklacken, ni är sveriges bästa klack oavsett vilken serie leksand spelar i. Och det är bara ett år kvar tills nästa års kvalserie, ett år går fort!
Satt på sittplats igår, relativt nära leksandsklacken, och vi gjorde på nedersta raden gjorde vad vi kunde för att hjälpa fram våra krigare! Tillsammans med er!

Leksing tills jag Dör!!

Anonym sa...

beckham0290: Ja, du ber väl till gud att Zlatan tar em-guld också.

Anonym sa...

Antar att du överväger att sluta som klackledare... Synd & skam är det! Men förstår att tanken finns där. Finns en viss typ av människor, i tonåren avgörs det vad som händer med dessa.Denna speciella typ blir ofta ngt av följande: Hängiven suporter, piket polis eller medlem av ett MC gäng. Det förstår du väl själv att det inte e nån ide att sluta, eller finns det ngt lockande i de andra alt. Kung Emil? Vad ska till för att hålla dig borta från klacken? Hoppas vi får se dig i höst igen!!!

Anonym sa...

Jerker sa...
----------------------------
" Anonym sa...
En äkta Leksing viker aldrig ner sig. Jag frågade grabben igår om han ville åka på sista matchen. Vi har bokat den för länge sen. Grabben sa "man skall stödja sitt lag i motgång som medgång"
Jag och grabben kommer i morgon att finnas på plats i våran egen borg, ejendals.
Bosse i Kolbäck

2008-04-09 18:49"

KOLBÄCK!!!

LOOOOOOOOL

Stammar du eller?

"Laughing out, out, out, out, out, out, out, out, loud"
----------------------------
Pinsamma gurkjävel!


-----------

Anonym sa...

Nästa år vill jag se en sektion på sittplats med etablerat klackfolk.
Nordvästra hörnet, kanske?

För oss som, lite äldre, som fotfarande vill sjunga men inte ha en massa fjortisar som luktar sprit och sms:ar hela matcherna.

En sittplatssektion skulle vara guld värt för stödet. Man "hetsar" ståplats till oanade höjder. Och får med sig sittplats på mer än "klapp"ramsor. Tänk er 50(mogna;)) man på sittplats som sätter igång.

Tror också det är ett sätt att få tillbaka folk som passerat 25 som "alltid" stått i klacken, men av olika anledningar lämnat den, men ändå vill hålla igång under match.
-------------
Det här skulle jag uppskatta!

Anonym sa...

"Tror också det är ett sätt att få tillbaka folk som passerat 25 som "alltid" stått i klacken, men av olika anledningar lämnat den, men ändå vill hålla igång under match."....Tja...jag har passerat 40, men står där likväl..För det är DÄR jag hör hemma. Och jag kommer naturligtvis att vara där även imorgon, för att förhoppningsvis se grabbarna visa vad färgerna står för...Vi viker oss aldrig, i med och motgång så står vi enade, och stöttar vårt lag oavsett....

Och sitter.....det gör man när man skiter....

Anonym sa...

Emil du är bäst.

Emil Nilsén sa...

har inga funderingar på att sluta - står som första anmäld till bortapremiären 2008 och där tänker jag hålla i en megafon.

Ska mycket till för att få bort mig ;)

Anonym sa...

Hammer: Man behöver inte sitta på sittplats. Men man slipper all trängsel och fjortisar och skit.

Anonym sa...

Jag älskar Leksand - och hatar mik, det kan ingen jävel ändra på!

Anonym sa...

Emil, jag tycker du gör ett riktigt riktigt bra jobb. Du får igång norra på ett sätt som jag är helt säker på att ingen annan kommer lyckas få. Det du gör är skit bra. Keep up the good work!

http://klingaftw.blogg.se/

/Världens rutigaste keps.

Anonym sa...

om spelarna hade hälften av det hjärtat klacken har skulle dom ha tagit sm-guld, men å andra sidan är det väll en djävla tur att klacken inte kan åka skridskor och spela hockey för tänk om spelarna hejade lika bra som dom spelat i kvalet:)

Anonym sa...

Skönt å höra Emil blev lite orolig där ett tag. Är redan sugen på revansch och jag verkar inte vara ensam. Det måste vara något fel på oss Leksingar. Nu knyter vi nävarna å nästa år då j*vlar...

Anonym sa...

Tycker ärligt att det är underligt att inte du rymms i LIFs organisation eller i Superstars (som anställd!) Det är inte min sak, men nog skulle vi alla tjäna på det!

I vilket fall så vet du vad vi alla tycker, Norra skulle vara mycket tråkigare utan dig.

Visst är vi Leksingar bäst! Överallt - alltid, på ett sätt eller annat ;)

Kärlek var ordet!

Anonym sa...

De roliga nu är att alla moringar är totalt livrädda för vad som kommer ske.. inge många kaxiga kommentarer på detta blogginlägg..

Ska jag va ärlig hoppas jag verkligen att ni åker ner..

Då kommer ni harva där bra jävla länge..

Anonym sa...

vi har ensittplatsbiljett på A1 om det är någon som vill ha den. ring 07 05 902202

Anonym sa...

Har inte heller tänkt att LIF ska betala för stödet utan till Emil som ändå lägger ned minst en halvtid på LIF och Superstars.

Tänk om han får ett "vanligt" jobb, hur ska han då orka med att ställa upp som nu?

Anonym sa...

http://www.superstars.nu/3683.php

Skall nog inte anklaga andra lags supportrar när vi inte är rumsrena själva. Ett exempel på att man hatar ett annat lag ner än man älskar sitt eget. Det är vinst i alla matcher som gäller punkt.

Anonym sa...

Njäa, vinst i varje match handlar det väl egentligen inte om - det handlar om att alltid göra allt för att det ska gå så bra som möjligt för klubben.

Ekonomiskt är det en klar fördel med mik i allsvenskan istället för elitserien.

Nu tror jag inte vi får några som helst problem med att förlora mot ett motiverat malmö - det vore väl fan om det händer två år i rad.

Anonym sa...

Gör A1 & A2 vänster till en sittande klack där man faktiskt får ställa sig upp om man vill. Står man på sittplats så får man en ganska snabbt både platsflaskor, skräp och program i huvudet av bittra kvarlevor.

Anonym sa...

Ja du lillpojken, du som inte hatar ett annat lag?

Anonym sa...

Kul att det finns fler som vill ha A1 och A2 som en sittande klack. Har länge själv tänkt tanken om det skulle vara genomförbart.

Tack Emil för ditt FANTASTISKA jobb och din läsvärda blogg!

Anonym sa...

Emil. Har ni någon klack ikväll eller har ni redan lagt ner?

Anonym sa...

sista anonym:

Hur vore det att läsa blogginlägget innan du ställer en dum jävla fråga?

Anonym sa...

Hur känns det inför sista föreställningen? Svårt att ta farväl av en kär vän men livet går vidare ändå. Hoppas att ni får avsluta med en vinst innan leksandskistan grävs ner för evigt, eller har ni valt kremering?

Anonym sa...

anonym:
Du vet tydligen inte hur bönderna från dalarna är, jo trångsynta envisa och har en herrans massa pengar, Vi SKA tillbaka, frågan är bara när.

Anonym sa...

Vargen: Ja men då lever varken du eller jag eller våra barnbarn.

Anonym sa...

"Vargen: Ja men då lever varken du eller jag eller våra barnbarn."....Varför det herr anonym? Har ni fått Tyfis? Då får jag beklaga sorgen....

Anonym sa...

Helt enormt DALASTARK vad det fanns inlägg här. Fantastikt kul.
Jag är inte en medgångs supporter, jag är LEKSING och någon medgång har vi inte haft på ett tag.
Ser framimot nästa säsong.

Anonym sa...

Seriöst, sluta sug killens kuk, ni är ju fan patetiska :S Betalt för att göra det man älskar mest i hela världen? Vilka dårar...

Bosse i Kolbäck är en hora.

Anonym sa...

Jag tycker att du borde utbilda dig och göra något med ditt liv, du är ju en utmärkt skribent så varför inte utbilda dig till journalist?!

Anonym sa...

Nu jävlar ser ni till att vinna mot malmö bondläppar. 3.5 i odds på leksand VINN VINN VINN!!!!

Anonym sa...

KRIGARE!

MORA HEJSAN SVEJSAN!

Ses på norrastå säsongen 08/09!

Synd att vändningen kom i sista matchen!

/Sandviken-mas

Anonym sa...

Skadeglad eller inte.
Hur fan kan man låta bli:

MIK är tillbaks - tja la la la la laaaa!!!!!


Så jävla glad!

Abris är säkert trött på handväskor sa...

Härligt att se grabbarna hämta upp ett tremåls underläge. Man tänker tillbaka på den gamla godo tiden. Trots att vi var avsågade så måste den här KS gå till hockeyhistorien. Har ni hört någon, någonstans, snacka SM-finalen (HV-Linköping)på fikarester på jobbet etc? Ser redan fram emot nästa års KS

Anonym sa...

Postat av: LEKSINGARRESPEKT
Alla jävla tidningar snackade om läggmatch men dom har inte fattat att även om ni hånar oss om misslyckade återtåg så har vi moral,skellefteå 2004,mif 2007,mif,2008.
0-3 idag då lägger sig många ner o dör men inte leksands if...vi dör aldrig och den här segern kommer vi att starta 2008/2009 med ...vi ska tillbaka....

Fatta att ni misslyckas med sopan calle steen i laget.
Ni hade 15 poäng efter 6 matcher ni ledde med 5 poäng o hade starffspark hemma mot v-rås...leksand kvadda vik m 9-1.

Tänk er mif-troja i nya hallen 2159 åskådare.

Tungt men rättvist!
5 matcher mot rögle 1 poäng.

det var en del miffon inne på leksands sida på svenskafans när det stog 3-0...dom hånade lif rejält....hmmm

Man får inte tappa 3-0.......

Tänk er Mif-Nybro ist för MIF-HV71....

/skål.

2008-apr-10 @ 22:51

immelmann sa...

var i leksand idag och en eloge för en bra insats på isen, och även utanför.

hoppas fortfarande man kommer få återuppleva daladerbyn i elitserien, någon gång :)

/morasupporter

Anonym sa...

Tur att du blir kvar Emil, hur skulle det annars gå?! You're the man!