lördag, september 02, 2006

Hjältar




Ja det finns ett par.

Det två killarna som åker från Älvdalen och stannar här över helgen för att jobba med premiärtifot till exempel. Vi fick för ovanlighetens skulle mycket gjort första dagen av tifoarbete och idag är det lite finlir som gäller då vi gjorde grovjobbet igår.

Jag "Vem vill köra sticksågen?"
Älvdalen1 "Ja jag är ju snickare så..."

Å sen sågades det för glatta livet.

Den absoluta höjdpunkten var när han spelade Abbas Knowing me - Knowing you på sticksågen. Efter avslutat jobb åkte vi hem till Pedalen i Plintsberg där vi residerade över natten. Fick konstiga telefonsamtal från någon Inga Birgitta i Hedemora. Inga Birgitta visade sig vara en otrevlig ung man som tyckte att "Leksand suger" - nåväl nu har vi någon att ringa på fyllan i alla fall.

Bjuder på ett par bilder.


Garaget ute hos mina föräldrar fick tjänstgöra som tifoverkstad


Sågning på högsta Älvdalsnivå

Under uppskissningen så var orginalet lite för litet vilket resulterade i en utomgaragelig placering av oh-apparaten. Då började det regna - men vi löste det...

*

Nu ska jag å l'ego dra ner till Leksand å köpa frukost, den skall intas ute i Rönnäs tillsammans med mina föräldrar och melodikrysset. Melodikrysset är en underbar lördagstradition som jag, mamma och mormor brukar hjälpas åt med över telefon.

Rekomenderas starkt, man kan få många uppslag till nya sånger/ramsor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni gör ett jättejobb, älvorna och Du Emil.
Det uppskattas nog lite för lite!