onsdag, september 13, 2006

100 kilo hjärnskakning?


Wombat spränger?

Ja det var det enda jag kunde tänka på när jag hörde namnet på den nya tjecken. Wombat är en karaktär i George Johanssons utmärkta serie böcker om Universums Öde.

Försiktig optimism, så skulle jag nog beskriva känslan. Först blev jag toppglad att vi äntligen får en spelare över 100 kilo. I bästa fall kan det bli våran motsvarighet till Per Ledin, hatad av motspelarna älskad av oss.

I värsta fall spelar han inte särskilt mycket. En Jokeritsupporter beskriver honom så här:

Skadekänslig, en hjärnskakning till så är karriären över. Det är ju lite högre tempo i finska högstaligen jämfört med allsvenskan - känns som han varvar ner nu.

Så allt är inte guld å gröna skogar bara för att han väger 100 kilo, men jag tror att i rätt omgivning och med rätt tränare så kan han bli den publik favorit Per Ledin är och Govedaris aldrig han bli.

*

Mike Helber i Linköping vill ha en cup i hockey som fungerar på samma sätt som svenska cupen i fotboll, inte mig emot. Diskuterade detta med Torgny Bendelin redan när han var här som tränare och jag skötte hockeyradion.

Jag tror det kan bli rejält roligt, betydligt trevligare att gå å se Leksand mot Borlänge än att kolla på någon ointresant landslagscup som man inte kan uttala, eller komma ihåg, namnet på.

Hela artikeln här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Leksand-Borlänge lär du ju ändå få se nästa säsong. I serien.

Anonym sa...

jag håller med! Fler avdankade tjecker till leksand!

Anonym sa...

har hört att du gått med i föreningen dalahästens vänner?
kul att du känner en sådan vurm för något som har sitt ursprung i mora! kanske något att tänka på när det pekas hit och dit om plagiat...


dd tyckte tydligen att tifot var roligt.

Anonym sa...

Alltså han spelade 50 matcher ifjol, och han har även spelat nästan alla matcher tidigare säsonger.

Anonym sa...

nusnäs är inte mora...

Anonym sa...

blåvittmonster: Om man kontaktar folkbokföringen, vet dom vem blåvittmonster är då?

Anonym sa...

http://media.putfile.com/Hockey-Fight-czech-extraliga-Libor-Ustrnul-vs-Roman-Vopat

Här är en som inte ger upp i alla fall.

Anonym sa...

En Wombat är ju även ett australiensiskt djur, seg och jävligt dryg. Som en pansargris med päls ungefär. En gång sa en kille från Melbourne till mig: " Kör du på en bloody wombat så pajar bilen men wombaten blir bara jävligt förbannad.."

Jodå.