onsdag, september 20, 2006

Djurgården - mora

Varför bryr man sig egentligen?

Normalt inte mer än att man kolla swehockey och sportnytt och ler lite i mjugg (favoritutryck) när det går dåligt. Dock finns det en hel del att notera från gårdagen. Småsaker egentligen, jag hade säkert inte brytt mig om inte någon kastat bensin på min antimoraeld under gårdagen.

Det ringde från hemligt nummer och jag svarade då jag var rätt säker på att det var min lillebror, det var det inte. Istället hörs skrål och ett försök till sång som det bara hördes delar från. "Emil är vår idol mummel mummel mummel" o.s.v.

Inte särskilt svårt att lista ut vem som ringde så jag smshetsade lite tillbaka med "vi ses i kvalet", "två bussar är ingen storresa" och ett par till i den stilen - inget allvarligt, har faktiskt ett ganska avspänt men ömsesidigt avskyfyllt förhållande till moringen i fråga.

Nu till dom saker som är värda att notera från gårdagens globenmatch:

  • moras invasion, som för övrigt marknadsfört på ett även för dom ytterst taffligt sätt, stannade vid två bussar. Om dessa var fyllda ska jag låta vara osagt, men troligen inte.
  • drakarna gjorde inte mycket väsen av sig på plats. En kompis som var där smsade lite resultat så jag svarade med en fråga om dom lät nått. "Är dom här? Jag måste kolla efter..." fick jag till svar.
  • Brendl gjorde visserligen två mål - grattis Jan till vad som verkar vara ett bra nyförvärv. Det roligaste med honom den här kvällen är minen när lagkompisarna kommer fram för att krama om honom:

    "Å va fan vill du då?" kunde man med lätthet läsa i hans blick. En riktig lagspelare!
  • Enligt obekräftande uppgifter tog drakarna bussarna och åkte hem i mitten av tredje då dom tyckte att mora inte förtjänade deras "stöd". Bra säsongsinledning frågetecken. Hur ska dom få främlingslegionen där uppe att blöda och slåss för sin klubb och sina fans genom att svika dom efter en flopp i första matchen?
  • Djurgårdsklacken, i den mån det finns någon på hockeyn, sjöng tydligen "Alla vi som saknar Leksand klappar nu" i går. Frågan är om det var ärligt eller om det var för att jävlas med moringarna, troligen det sistnämnda. Själv ställer jag mig lite skeptiskt till att andra supportrar fjäskar för oss. Ok om det är Luleåpojkarna som vi ändå har något slags vänskapsband med - men dif? Njaä, håll er till ert eget lag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag vet som åkte med en av bussarna vad vi kvar till slutsingnal och sen tackade laget efter matchen!?

Anonym sa...

Som boende i mora och LIFare sen barnsben så njuter man idag.Storma globen ja jävlar vilken storm.HA HA HA.Supertarsmedl 158 Stefan.

Anonym sa...

Ja har man inget eget lag att känna stolthet över, så kan man alltid ägna sig åt att gnälla på andra ;)

Anonym sa...

Hej dala! skönt med 0-6!

Anonym sa...

Djurgårdaren till högsta chefen kom till mig idag och frågade om jag inte skulle tacka honom.

Inte ofta är an glad att Skansen ta hem 3 poäng. Känner mig smutsig.

Anonym sa...

Var är drakarna?