söndag, maj 21, 2006

Passa oss för Bacon

Ja det är fan bäst det. Karln som enahanda jagar iväg fem stycken Leksingar från krogen genom bara ett slag. Han är verkligen en riktig man den gode Kenneth. Eller så är han en fjant som ger sig på juniorer på isen och inte har någon som helst humor när han är ute på rajraj. Ni får välja själva.

Vad som hände kan ni läsa om på superstars forum. Den versionen som Bacon berättar för sina hårda "var-som-helst-när-som-helst"-kompisar från Millåkersgatan i mora stämmer inte riktigt överens med verkligheten, vilket kanske inte är så konstigt...

*

Match igår - nyköping borta - stryk igen, dock bara med en touchdown. Själv åkte jag på en smäll så jag knappt hittade av planen, men efter lite vila var man med igen. Tror utdelat stryk delat med inhämtat stryk blev ungefär jämt den här matchen. Avslutade i alla fall med att utdela ett par flygturer och det känns ju alltid skönt.

Det är kaos där ute och det är svårt att uppfatta allt som händer när man är mitt i det. Men Coach var nöjd med vad jag gjort och då får väl jag också vara det - även om det är jävligt tungt att förlora. Tänkte ta en öl när jag kom hem men det blev inget av med det. Åkte förbi Linda och kramade henne lite innan jag gick hem och stöp i säng. Sov 10 timmar men är fortfarande trött. Stel å jävlig å ont lite överallt, värst i höger underarm som jag använde för att stoppa en framrusande linebacker igår...

Nu är jag skithungrig - ska försöka få i mig lite kött idag var det tänkt.

Kanske lite bacon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bacon är en sopa på alla plan...

Anonym sa...

Skilnaden i matchen var att Nyköping fick en big play, och ni fick inte det. Inte det första gång en jämn match avgörs av ett enda spel. Synd att eran recievers krockade på långpassen mot slutet...då hade ni också haft en big play och kanske utjämnade saker.
Det är ju små saker som bestämmer.

Du måste erkän...det är skönt att det gör så ont. Fan vad jag saknar fotboll :(